A Microsoft nem adta fel a reményt, hogy a webkereső-piacon megszorongassa a Google-t, vagy legalábbis a nyomába érjen. Az informatikai sajtóban már korábban is felröppent a hír, hogy a cég egy új webkeresőn dolgozik, amelyről mostanra nyilvánosságra is kerültek az első képernyőképek.
A Live.com utódja Kumo névre hallgat majd, ami japánul felhőt vagy pókot jelent, és egy, a Microsofttól kikerült e-mail tanúsága szerint a belső tesztelése már el is kezdődött. A kereső fejlesztésének feje, Satya Nadella a teszt kapcsán többek közt arról is írt munkatársainak, mi a cég célja az új szájttal. "Annak ellenére, hogy a keresőmotorok sokat fejlődtek, a keresések 40 százaléka megválaszolatlan marad, körülbelül a felük során korábbi dolgokra keresnek rá ismét a felhasználók, és 46 százalékuk 20 percnél tovább kénytelen keresgélni. Ezek a tapasztalatok arra utalnak, hogy a felhasználók gyakran nem találják meg, amit keresnek."
Ilyen most a Kumo.com találati oldala
A Microsoft a nyilvánosságra került képernyőképek tanúsága szerint a találatok megjelenítésével is megkönnyítené a felhasználók dolgát. A Kumo az oldalsó menüvel egy kattintással elérhetővé teszi a különféle kereséseket - például képek, zene, videók, dalszövegek, albumok -, és ugyanezen kategóriák szerint csoportosítva listázza az eredményeket, miközben típusonként elsőre csak a legrelevánsabbnak rangsorolt néhányat jeleníti meg.
A webkereső találati listájának oldalsávján a felhasználó láthatja azt is, milyen más keresések kapcsolódnak még az általa keresett témához, és azt is, mire keresett rá korábban. Azt, hogy a Microsoft hogyan fejlesztette tovább magát a keresőmotort, nem derült ki az eddig kiszivárgott információkból.