Népszerűbb a Facebook mint az e-mail

Vágólapra másolva!
Több időt töltenek a netezők a Facebookhoz hasonló közösségi hálókon és jó társasággal rendelkező blogokon, mint levelezésük intézésével - derült ki a Nielsen online kutatásából.
Vágólapra másolva!

Másfélszeresére nőtt egy év alatt a közösségi szolgáltatásokon eltöltött idő. A kilenc országban elvégzett felmérésében a Nielsen egy kategóriába sorolta a Facebookhoz és az iWIW-hez hasonló közösségi hálókat és a blogokat. Az összegyűjtött adatok tanulsága szerint a felhasználók a negyedik legtöbb időt ezeken a webkettes társas weblapokon töltik.

A kutatócég szerint a világ netezőinek kétharmada már használja ezeket a szolgáltatásokat, az oldalakon töltött idő pedig diamikusan növekszik. A tanulmány által Member Communitynek nevezett társas közösségi oldalakat a netezők 86 százaléka által használt keresés, a 85 százalék áltla látogatott hírportálok és a netezők majdnem háromnegyede által igénybevett PC-s szoftvereket tartalmazó gyűjtőoldalak találhatóak. A lista ötödik helyén pedig az email található, egy százalékkal lemaradva a közösségek mögött.

A növekedés aránya Svájcban a legnagyobb, az eddigi moderált három százalékos érték helyett tavaly decemberben már idejük 9,3 százalékát töltötték a társas szolgáltatásokon a svájciak. A második a hasonló ugrást végrehajtó németek, akik szintén három százalék körüli értékről tornászták fel 7,5-re a közösségi szolgáltatásokban töltött időt. A dobogó harmadik fokán a britek állnak, akik ugyan csak kétszer annyit haverkodnak a neten, mint egy évvel hamarabb, ám ők már 2007 végén is idejük 8 százalékát töltötték a Facebookon és blogokon, tavaly decemberre ez az érték 17,4 százalékra változott.

A közösségi oldalaknak Brazíliában a legnagyobb részesedésük a felhasználók idejéből, a 2008 decemberi adatok szerint a neten töltött idő 23,1 százalékában használtak valami közösségi szolgáltatás az emberek. Brazília a vizsgált országok közül az egyetlen, ahol nincs növekedés, hat százaléknyit csökkent az érték a megelőző évhez képest. A dobogó második helyén a britek, a harmadik lépcsőn pedig az olaszok állnak.

A gyors növekedés mellett arra is rámutatott a Nielsen vizsgálata, hogy a társas oldalak megugrásához a mobilinternet elterjedése is nagyban hozzájárult. A britek húsz, az amerikaiak 19 százaléka használja arra mobiltelefonját, hogy ránézzen a kedvenc közösségi oldalán zajló történésekre.