Nem játszhatnak pénzért a kínai gamerek

Vágólapra másolva!
Bajba kerülnek a lusta szerpjátékosok, a kínai kormány a virtuális jószágok adásvételét. Az unalmas feladatokkal megszerzett virtuális aranyakat így nem válthatják valódi pénzre a munkaként játszó gamerek - adta hírül az InformationWeek.
Vágólapra másolva!

A döntést kiadó minisztérium sajtóközleménye azt is meghatározta, mi számít eladásnak. Az új definíció szerint az aranyért kapott, a játék előfizetését meghosszabbító kódok is tiltás alá esnek. A kormány szerint a játékosok több millió jüan értékben adnak el virtuális tárgyakat, ráadásul az ilyen tárgyak forgalma évi húsz százalékkos emlekedést produkál. Nem tartoznak a törvény hatálya alá a kincsek, jobb felszerelési tárgyak, varázserejű elemek, így a játékon belüli cserélgetést nem érinti az új szabályozást.

A kínai kormánynak már régebben is szúrták a szemét a szerepjátékokban élő, virtuális pénzzel üzletelő játékosok. 2008 októberében még csak arról írt Juliet Ye, a Wall Street Journal újságírój Kínával foglalkozó blogjában, hogy a digitális aranyak megadóztatásán gondolkodik a kormány. A húsz százalékos jövedelemadóról szóló hírek nagy felháborodást váltottak ki. A legtöbben a csak a számítógépes világban létező jószágok után fizetendő adó megállapítását érezték ingoványos talajnak.

A Richard Heeks 2008-as felmérése szerint az aranyfarmereknek nevezett megélhetési játékosok 200 millió és egymilliárd dollár közötti forgalmat bonyolítanak le. A kutató becslése szerint MMORPG aranykereskedőinek megélők több mint nyolcvan százaléka kínából játszik.