Öldöklős helyett kultúrjátékokat akar Kína

Vágólapra másolva!
Az illetékes kínai szabályozó szerv azt szeretné, ha az ázsiai országban nem csak a bugyuta, szörnygyilkolós online játékok lennének népszerűek, a szocialista értékrendet alapul vevő, magasabb kulturális értéket képviselő programokat látna szívesen.
Vágólapra másolva!

A Reuters hírügynökség beszámolója szerint Kínában szigorítani fogják az online játékok működtetésére vonatkozó előírásokat. Ennek értelmében az ázsiai országban nagy népszerűségben örvendő, játékosok ezreit összekötő internetes világok működtetőinek erősíteniük kell majd a kulturális téren, a gyilkolászás helyett - vagy legalábbis mellett - a szocialista értékrendet is népszerűsítenie kell majd a játékoknak. Ennek betartatására külön szakembereket alkalmaz majd a kormányzat. Nemrég a helyi szabályozás megsértése miatt állíttatták le hónapokra a világ legnépszerűbb sokjátékos módot kínáló szerepjátéka, a World of Warcraft működését az országban.

A kínai kulturális minisztérium közlése szerint az online játékok működtetőinek csökkenteniük kell majd a játékok részét képező erőszaknak - különösképp az ember-ember közti küzdelmekre, korlátozniuk kell a virtuális világokban köthető házasságok számát, valamint a erotikus vagy szerencsejátékos tartalmakat a programokban öncenzúrát gyakorolva. Ezen felül a játékok működtetőinek olyan megoldást is be kell építeniük szolgáltatásaikba, amely limitálja azt az időt, amelyet kiskorúak ezek mellett tölthetnek el.

A szaktárca szerint az online játékok piaca rendkívül dinamikusan bővül Kínában, ám a jelenlegi játékok többsége meglehetősen primitív, ami a minisztérium vélekedése szerint az iparág egészséges fejlődésére is negatív hatást gyakorol. Iparági statisztikák szerint mintegy ötvenmillióan szórakoznak Kínában internetes játékokkal javarészt netkávézőkban. Ezek piaca igen komoly, 3,5-4 milliárd amerikai dolláros forgalmat produkál majd várakozások szerint az idén.