Egy napra a Google-é lesz a Times Square

Vágólapra másolva!
Pénteken a New Yorki-i Times Square legnagyobb fényreklámjai élőben jelenítik majd meg a webkereső találatait.
Vágólapra másolva!

A Google a hangos keresést és a legújabb androidos mobiltelefont, a Verizon által forgalmazott Motorola Droid készüléket reklámozza majd az akcióval. A Times Square két legnagyobb, több emelet magas ledes reklámtáblája a Nasdaq és a Reuters hírei helyett felváltva írják majd ki azokat a találatokat, amelyeket a Google Voice-on, telefonos hangutasításokon leadott keresésekre ad vissza a szolgáltatás.

A hangos telefonos keresés, vagyis a Google Voice Search a Google helyfüggő keresőjének telefonra átírt, hangutasításokkal vezérelhető változata, amelynek segítségével a webkereső által ismert boltokat, szolgáltatókat találhatnak meg a felhasználók úgy, mintha a tudakozó helyett a webkeresőt hívnák. A szolgáltatás a közelben keresett cég számát adja meg a felhasználónak, de a reklámtáblákon térképes találatokat is megjelenít majd, hogy az akció még látványosabb legyen.

Az időzítés nem véletlen: holnap, vagyis a hálaadás napját követő pénteken kezdődik az USA-ban az ünnepi bevásárlási szezon. A Black Fridaynak nevezett napon a legtöbb áruházlánc nagy akciókat hirdet, és sokan özönlik el az utcákat karácsonyi ajándékokat keresve. Mivel a telefonos keresőszolgáltatás még csak az Egyesült Államokban érhető el, a Google számára az otthoni vásárlóközönség az elsődleges célpont.

A kampány keretében egy ideje már megjelennek a Voice Search keresési találatai az óriási elektronikus reklámtáblákon, a holnapi akció során viszont 20 órán át folyamatosan ezek lesznek láthatók.