A Twitter volt az év legnépszerűbb angol szava

Vágólapra másolva!
A H1N1, Barack Obama, a gazdasági válság és Michael Jackson halála sem tudta megakadályozni, hogy a világ angolul beszélő népessége ne a mikroblog-szolgáltatást emlegesse a legtöbbet.
Vágólapra másolva!

Az angol nyelv elemzésével foglakozó Global Language Monitor (GLM) most publikált idei toplistája szerint a 2009-es év legnépszerűbb szava a Twitter volt, megelőzve Obamát, a H1N1-et, és pénzügyi szektornak nyújtott állami mentőcsomagra utaló stimulus kifejezést. A texasi Austinban működő vállalat, amely elsősorban a kifejezések online előfordulását figyeli, tavaly a Barack Obama kampányát meghatározó change (változás) szót hozta ki a lista első helyén - amiben szintén fontos szerepe volt a Twitternek.

Idén kétségtelenül egyre többet lehetett hallani a világszerte több tízmillió ember által használt Twitterről, amely cégek, hírességek kommunikációjában is egyre meghatározóbb szerepet játszik, de a legnagyobb nemzetközi ismertséget talán a nyár elején Iránban lezajlott kormányellenes tüntetések hozták neki. Ekkor ugyanis a világ jelentős része a Twitteren keresztül értesülhetett az Ahmedinezsád elnök újraválasztása elleni tiltakozó megmozdulásokról, és az azt követő rendőri erőszakról, maguktól a részvevőktől és a szemtanúktól.

A mikroblog-szolgáltatásról emellett már számtalan tévésorozatban és showműsorban is szó esett, így az átlagos amerikai tévénéző is rendszeresen találkozhat a kifejezéssel, még ha nem is használja a szolgáltatást.

"A Twitterrel a társadalmi interakció új formátumát ismerhettük meg, amelyben 140 karakteres hosszúságra redukálódik a kommunikáció" - nyilatkozta a legnépszerűbb szóról Paul JJ Payack, a GLM elnöke. "A szonett és a haiku nagyon sokat köszönhet a szigorúan meghatározott formának. Ma még csak találgathatjuk, hová vezet majd a szavak számának ez a legkevésbé sem praktikus korlátozása."

A GLM legutóbb júniusban hallatott magáról, amikor a cég munkatársai az angol nyelv egymilliomodik szavának nyilvánították az újfajta online alkalmazásokat, többek között a Twittert is magában foglaló Web 2.0-t. A cég felmérései szerint jelenleg világszerte 1,58 milliárd ember beszél angolul.