Nem készülnek tömegek otthagyni a Facebookot

Vágólapra másolva!
A közösségi olda nem tudta eléggé magára haragítani a felhasználóit az utóbbi hetekben elkövetett durva húzásaival annyira, hogy azok tömegesen fordítsanak hátat neki. Igaz, ebben szerepet játszik az is, hogy a szájtnak nincs igazi alternatívája.
Vágólapra másolva!

A Facebook felhasználóinak száma továbbra is töretlenül növekszik annak ellenére, hogy az oldal biztonsági beállításokkal kapcsolatos húzásai miatt tiltakozó akció indult - írja a Business Week. A közösségi szájt felhasználóinak száma mostanra elérte az 519,1 milliót, ami majdnem 110 millióval több, mint tavaly szeptemberben - derül ki a ComScore adataiból.

A felhasználók haragját leginkább azzal váltotta ki a világ legnépszerűbb közösségi oldalát üzemeltető Mark Zuckerberg és csapata, hogy a lehető legtöbb személyes információ megosztásának irányába módosították az alapvető biztonsági beállításokat. Ez a változás több lépcsőben ment végbe, és legújabb eleme az, hogy az internetről nyilvánosan elérhető rajongói oldalakon tünteti fel a felhasználók preferenciáit, az általuk kedvelt filmeket, könyveket, termékeket, márkákat, ügyeket vagy akár társadalmi, politikai nézeteket és így tovább, noha a szájt kezdetben teljesen zárt volt.

A Facebook politikája ellen tiltakozók május 31-ére hirdették meg a szájtról való tömeges leiratkozás napját, a We're quitting Facebook mozgalomhoz azonban annak honlapja szerint egyelőre csak valamivel több mint 16 és félezren csatlakoztak. Ez a szám elenyésző ahhoz képest, hogy az elmúlt hetekben is több mint 10 millió új felhasználó regisztrált az oldalon.

A Forrester Research elemzőcég szerint nem is valószínű, hogy tömeges elvándorlás indulna meg az oldalról, már csak azért sem, mert annak nincs igazi alternatívája. Más oldalak ugyanis egész egyszerűen nem biztosítanak lehetőséget arra a fajta közösségi tartalommegosztásra és kommunikációra, ami a Facebookon zajlik, és amit a felhasználók annyira szeretnek - vélekedik Augie Ray, a cég szakértője.

"Ahhoz, hogy valamilyen hatással legyen a tiltakozás, több tízmillió embernek kellene ehhez csatlakoznia" - vélekedik Chris Hoofnagle, a Berkeley online adatvédelmi kérdésekkel foglalkozó programjának igazgatója. A szakember szerint a szájt használatának túl nagy vonzereje van, ami elkötelezetté teszi a felhasználókat - így az üzemeltetők sok mindent megtehetnek velük, amíg úgy döntenek, hogy hátat fordítanak.

A Facebook adatvédelmi tevékenysége ellen már amerikai szenátorok, fogyasztóvédők és 30 európai ország illetékesei is tiltakoztak, az oldal üzemeltetői pedig mára ígérték az adatvédelmi beállítások egyszerűsített, átláthatóbb kezelőfelületének bevezetését. Az egyik amerikai adatvédelmi tanácsadó cég, az SSP Blue szerint viszont nem is kell annyira félteni a mai internetezőket, mivel aki feltesz valamit a netre, az eleve alaposan átgondolja a dolgot - innen kezdve pedig már kevesebb jelentősége van annak, hogy az bárki számára elérhető-e, vagy nem.