Két csalót és egy kanadai marketingügynökséget perelt be a Facebook a héten. A MaxBounty ügynökség azzal vívta ki a Facebook haragját, hogy reklámüzenetek sokszorosítására vette rá az embereket. A felhívás minden esetben valami értékes nyereményt - ezer dolláros ajándékutalványt, ingyen iPad-et - ígért, ám ezt nem kapták meg a barátaikat spamelők. Az akcióban való részvételhez csupán egy linket is tartalmazó rövid üzetenet kellett bemásolni az üzenőfalra.
Az első perbe fogott férfi, Jason Swan még cselesebb módszert talált ki a felhasználók átverésére. A Facebook ikonikus Tetszik-gombjához hasonló, ám ellentétes jelentésű gombot készített. A Facebook alkalmazásként telepíthető Nem tetszik gombra kattintók azonban nem azt jelezték a többiek felé, hogy valamivel nem értenek egyet, hanem reklámoldalak tucatjain is végig kellett haladniuk. Steven Richter, a másik beperelt csaló pedig a reklámok eltüntetését ígérő Facebook Pro tagságot árult, amivel sikerült is 170 ezer dollárt összeszednie.
A Facebook korábban is perelt be spammereket, marketinügynökség azonban most került először a célkeresztbe. A közösségi oldal szóvője szerint azonban a MaxBounty állt számos spamkampány mögött, sőt ügyfeleik jelenleg is ígérnek soha ki nem postázandó iPadeket a hirdetésnek bedőlő felhasználóknak.