A Facebookon és az iWiW-en is aktívabbak a nők

Vágólapra másolva!
Napi szinten használja a 18 és 64 év közötti internetezők fele a közösségi oldalakat. Az iwiwezők és a facebookozók a legaktívabbak, a Twittert és a MySpace-t használók közül viszont sokan lemorzsolódtak.
Vágólapra másolva!

A 2011 januárjában végzett felmérés résztvevőinek 56 százaléka látogatja valamelyik közösségi oldalt, csaknem 20 százalék munkaidőben sem tud lemondani a közösségi médiáról - derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Média közös kutatásából. Az ezekben az oldalakban rejlő lehetőségek többségét azonban a fiatalok használják előszeretettel, miután a megkérdezett 18-24 évesek 45 százaléka a levelezését is a közösségi oldalakon keresztül intézi. A használók csaknem fele szívesen telepíti a portálok felületéről elérhető alkalmazásokat, illetve lép be különböző csoportokba. Üzleti célokra a válaszadók 4 százaléka használja a közösségi médiát, például hirdet, céges profilokat kezel, vagy rövid üzenetekben kommunikál ügyfélkörével.

A Facebook nő a legdinamikusabban

A vizsgálat szerint az iWiW, a Facebook, a MyVIP, a Myspace és a Twitter közül Magyarországon még mindig az iWiW rendelkezik a legnagyobb taglétszámmal. A közösségi oldalakat használó megkérdezettek 95 százaléka regisztrálta magát a felületen. Továbbra is a Facebook tábora növekedik a leglátványosabban, míg az iWiW-tagok száma némileg csökkent.

"Az elmúlt egy évben közel megháromszorozódott a magyar Facebook felhasználók száma, jelenleg a közösségi oldalakat használók 86 százaléka tagja ennek az online közösségnek, és a regisztráltak száma vélhetőleg még az idén beéri az iWiW-ét" - mondta Sütő Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere.

Hasonlóan dinamikus fejlődés csak a Twitter esetében tapasztalható, bár az itt regisztráltak száma a vezető portálokhoz viszonyítva csak 10 százalék.

Nem mindenki twitterezik, aki regisztrált

A regisztrációk és a tényleges látogatók számát együtt vizsgálva már árnyaltabb a kép, ugyanis a legalább egy oldalon regisztráltak körében a legnagyobb inaktív tagsággal a Myspace rendelkezik, a hozzáféréssel rendelkező megkérdezetteknek több mint 70 százaléka nem látogatja a portált, de a Twitter és a MyVIP tagoknak is több mint 50 százaléka tekinthető inaktív felhasználónak. Az iWiW-tagok ehhez képest jóval rendszeresebben látogatják az oldalt: a regisztráltaknak több mint 85 százaléka aktív, a Facebook esetében pedig ez a szám közel 90 százalék.

A legalább egy nagyobb közösségi oldalon regisztrált internetezők körében a férfiak 51, míg a nők 60 százaléka napi szintén használja informálódásra, illetve kapcsolattartásra ezeket a felületeket. A portálokon található alkalmazásokat pedig szintén a nők próbálják ki gyakrabban. Mert közülük 40, míg a férfiak közül csupán 30 százalék kattint a különböző klubokra, vagy akár a FarmVille virtuális gazdaságára.