Már megrendelhető az internetes reklámcsapda

2013.10.01. 12:44

A bejövő internetforgalomból alapból kiszűri a hirdetéseket az AdTrap nevű szerkezet. Egyelőre nem minden oldallal kompatibilis, és elég drága.

Az AdTrap nevű eszköz egy 31 éves amerikai informatikus, Chad Russell ötlete, aki a Kickstarter nevű közösségi finanszírozó portálon több mint 213 ezer dollárt, vagyis több mint 45 millió forintot gyűjtött össze a megvalósításra.

A magyarul reklámcsapdának nevezett berendezés egy olyan hálózati eszköz - tulajdonképpen egy miniszámítógép -, amelyet a lakásba bejövő internetkapcsolat drótjához kell kapcsolni, majd ehhez kötni a routert. Ennek a megoldásnak az az előnye, hogy a készülék szoftveres beavatkozás nélkül képes eltávolítani a reklámokat az internetes portálokról vagy akár a YouTube-ról is. Az eszközt nettó 140 dolláros, vagyis harmincezer forintnak megfelelő összegért lehet megvenni - ez az összeg pedig sok hónapnyi online videós vagy zenei szolgáltatás előfizetésére elegendő.

Ez a kis szerkezet szűri ki a reklámokatForrás: AdTrap

Russell édesanyja, aki a vállalkozás pénzügyi vezetője, a CNN amerikai hírcsatornának úgy nyilatkozott, hogy általánosságban nincs semmi baja a hirdetésekkel, ám napjainkra annyira tolakodóvá váltak a reklámok, hogy ezért jutott eszébe, hogy hatékony blokkolási megoldást dolgozzanak ki ellenük.

Az AdTrap a kitalálója szerint azért hatékonyabb a különböző böngészőbe települő bővítményeknél, mert egyáltalán nem igényel konfigurálást. A berendezés automatikusan szűri ki a grafikus, videós vagy szöveges hirdetéseket, amelyek már el sem jutnak a PC-ig vagy a wifin kapcsolódó táblagépig, és nincs szükség arra sem, hogy ezeket egyesével beállítsák. Az AdTrap rendszert üzemeltetői a távolból képesek frissíteni, így újabb reklámok szűrésére képessé tenni.

A teljes bejövő forgalomból kiszűri a hirdetéseketForrás: AdTrap

Az AdTrap első példányait a Bluepoint Security nevű, mobil vírusvédelmi szoftvereket fejlesztő cég már legyártotta. A CNN tesztelője szerint az AdTrap hatékonyan eltüntette a reklámokat a YouTube-ról és ismert weboldalakról, de az ingyenes sorozatepizódokat kínáló amerikai szájttal, a Huluval nem boldogult. Russell szerint e szájt esetében még dolgoznak a hirdetések szűrésén. Mivel az ingyenes tartalmakat kínáló szájtok hirdetésekből tartják el magukat, jó esély van arra, hogy több médiaóriás is bepereli majd az AdTrapet - írja a CNN.