Olcsóbb-e a mobil?

Vágólapra másolva!
Számtalan reklám hívja fel a figyelmünket nap mint nap, hogy mennyire olcsón lehet már mobiltelefonálni. Kérdés, hogy valójában csökkennek-e mobilszámláink, vagy csak ügyes reklámfogásokról van szó?
Vágólapra másolva!

Csak külföldre!

Napjainkban a mobilszolgáltatók újabb és újabb díjcsomagokkal bombáznak bennünket. Mi fogyasztók azt gondoltuk, hogy ez a verseny végre a szolgáltatások, a telefonálás olcsóbbá tételét szolgálja. Sajnos, ismét csalódnunk kellett, hiszen alapvetően csupán a külföldre irányuló hívások olcsóbbá tételéről van szó. De nagyot csalódhat az is, aki nem olvassa el az óriásplakátok apró betűs szövegét, és nem néz utána alaposan minden feltételnek. Valóban "csodálatos" némely új díjcsomagban, hogy bizonyos összeghatárig igen kedvező percdíjakkal lehet telefonálni. A gond csak az, hogy a csomag árát akkor is ki kell fizetni, ha az ügyfél nem használta ki a rendelkezésre álló keretet. Egy bizonyos összeget tehát mindenképp ott kell hagyni a szolgáltatónál.

Vannak aztán az Európai Unión belüli kedvezményes konstrukciók, amelyek persze csak az ajánlatot tevő mobiltársaság érdekeltségi körén belül maradó hívásokra vonatkoznak; a többi hívást sokkal magasabb percdíjjal "szankcionálja" a szolgáltató. És itt nemcsak a jóval magasabb díjon van a hangsúly, hanem magán a percdíjon is. Ugyanis a pár másodperces hívásokért is egypercnyi díjat kell fizetni.

Fentiek alapján elmondható, hogy ezek az ajánlatok csak a nemzetközi beszélgetésekre kedvezőek, és nem a nagyközönségnek szólnak. Barangoláskor továbbra is maradnak az extra magas díjak.

Horváth László, elnökségi tag, Távközlési Érdekegyeztető Fórum


Ténylegesen olcsóbb!

A Vodafone Magyarország 1999-es megjelenése megváltoztatta a piaci viszonyokat. A kétpólusú mobilpiacot korábban a tarifaemelések jellemezték, a harmadik szolgáltató megjelenésével azonban nemcsak a tarifakonstrukciók váltak változatosabbá, de a percdíjak is csökkentek.

A Vodafone árazási politikáját nagymértékben meghatározza, hogy egyre markánsabb különbségek azonosíthatók az ügyfelek telefonálási szokásainak összehasonlításakor. A választási lehetőségek körét szélesíti például a nem másodperc alapú számlázás meghonosítása. Az előfizetők immár szabadon dönthetnek, hogy a hosszabb hívásaik miatt az alacsonyabb percdíjakat preferálják, vagy maradnak a magasabb tarifájú, de másodperc alapú csomagoknál. A teljesen lebeszélhető havidíjas tarifánk számos előfizetőnknek tette lehetővé, hogy előfizetéses konstrukcióra váltson korábbi feltöltőkártyás csomagjáról. A legfontosabbnak azonban az árgaranciánkat tartom, ami akár egy évre előre kiszámíthatóvá teszi a mobiltelefon költségeit.

Kútvölgyi Barna, üzletfejlesztési igazgató, Vodafone Magyarország