Nyugat-Európában már több mobilt ad el a Samsung, mint a Nokia

Vágólapra másolva!
A koreai mobilgyártó a hagyományos mobilok kategóriájában sikeresen vette át a vezetést a Nokiától egy, a finnek számára hagyományosan erős és fontos piacon.
Vágólapra másolva!

A Samsung az év első negyedében 12,2 millió készüléket adott el a hagyományos, vagyis nem okosmobilokból Nyugat-Európában, hárommillióval többet, mint a 9,1 millió készülékkel 18 százalékos visszaesést elkönyvelő Nokia - derül ki az IDC adataiból. A Samsung már régóta a világ második legnagyobb szereplőjének számít a mobilpiacon, és ez az első alkalom, hogy az eladások tekintetében meg tudta előzni a finn világcéget.

Az utóbbi időben a Nokiát erőteljesen szorongatták konkurensei, főleg az androidos és más okostelefonokkal, de ebben a mezőnyben a cég még mindig piacvezető a nyugat-európai piacon 4,9 millió eladott készülékkel, és a Samsungnak egyelőre esélye sincs megszorongatni legújabb androidos modelljeivel. A koreai cég mindössze háromszázezer példányt értékesített ezekből, miközben a piacvezetőt az Apple követi némileg lemaradva 3 millió példánnyal, és csak ez után jön a RIM és a HTC a maga 2,4 és 0,9 milliós eladásaival az első negyedévben, amelyek még mindig jelentősen felülmúlják a Samsungot.

A másik nagy, félig európia mobilmárka, a Sony Ericsson 3,7 milliós eladási számot produkált 2010 első negyedében, és ezzel még az LG is megelőzi, amelyik masszívan tartja a pozícióját 4,1 millióval. Az IDG elemzése szerint a verseny aligha csillapodik majd, mivel az európai mobiltelefon-piac továbbra is évi 8 százalékkal növekszik.