Már a bevásárláskor is fizethetünk mobillal a Sparban

2010.11.11. 10:16

2010. november 11-től országszerte 400 SPAR, Kaiser's és Interspar üzlet kasszájánál elérhető a MobilFizetés szolgáltatás, így a Telenor és a T-Mobile ügyfelei mostantól már a bevásárláskor is a mobiljukat készíthetik elő készpénz vagy bankkártya helyett.

A Telenor és a T-Mobile MobilFizetés szolgáltatásaira szerződött ügyfelei mostantól mobiltelefonjuk segítségével is kiegyenlíthetik vásárlásaik ellenértékét az ország bármely Spar, Kaiser's és Interspar üzletében.

A MobilFizetés használata során a kasszánál nincs más dolgunk, mint jeleznünk a pénztárosnak, hogy MobilFizetéssel fizetünk, aki ezután a tranzakció elindításához elkéri mobilszámunkat, vagy MobilFizetés azonosítónkat. Az azonosító átadása akár egy vonalkód leolvasásával is megtörténhet, még tovább egyszerűsítve a fizetési folyamatot. Ezt a vonalkódot az ügyfelek a szerződéskötés után megkapják matrica formájában. A tranzakció elindítását követően kisvártatva megérkezik a MobilFizetés üzenet a készülékünkre, amelyet a MobilFizetésben már megszokott módon az "mSzámlánk" kiválasztásával, majd a szolgáltatáshoz tartozó PIN-kód (az úgynevezett mKód) megadásával saját mobilkészülékünkön hagyhatunk jóvá. Ezután a kassza kinyomtatja a blokkot, és már készen is vagyunk a fizetéssel.

Hitelkártyát is csinálhat a mobilból

A fizetési folyamat technikai része, vagyis a tranzakciós sms-ek és a jóváhagyás átfutása a szolgáltatók közlése szerint nem hosszabb a bankkártyás fizetésnél. A szolgáltatás kipróbálásakor úgy tapasztaltuk, a mobilos fizetés egy kicsit hosszabbnak tűnik, mert a felhasználó végez több műveletet annak során a mobiltelefonján, nem pedig a pénztáros, ami általában leköti az ember figyelmét a kártyás fizetésnél. Kényelmesebb viszont, hogy a biztonsági kódot nem egy terminálon, hanem a saját mobilon kell bebillentyűzni, és aláírni való számla, illetve a blokkon kívól más papír nem is jár a vásárláshoz.

MobilFizetés szolgáltatás igénybevételéhez szükséges az FHB Kereskedelmi Bankkal való szerződéskötés, melyet követően mobilunkkal a szolgáltatáshoz kapcsolt MobilFizetés bankszámla egyenlegének terhére fizethetünk. A mobilfizetéshez a számlanyitást az ügyfelek a mobilcégek értékesítési pontjaiban kezdeményezhetik, ennek átfutása ugyanannyi, mint egy rendes számlanyitásé. A bank százezer forint erejéig hitelkeretet is biztosít az ügyfeleknek egyéni elbírálás alapján, vagyis a telefon ezek után akár hitelkártyaként is használható.

Új pénztárgép nem kell hozzá

A MobilFizetés nemcsak az okostelefon tulajdonosok kiváltsága: a szolgáltatás általában minden sms-képes mobiltelefonnal használható, technikai oldalon mindössze a SIM kártya cseréjére van szükség. A díjmentes SIM-csere és a MobilFizetés szerződés megkötése a mobilszolgáltatók kijelölt üzleteiben kezdeményezhető. A szolgáltatás használata során a vásárlónak csak egyetlen sms-t kell elküldenie, ennek díja 20 forint, de a mobilos vásárlás ezen kívül más pluszköltséggel nem jár a felhasznló számára. További információk a www.mobilfizetes.hu internetes oldalon találhatók.

Az üzeletek részéről a mobilfizetés bevezetésen nem jelent komoly kiadást, a vonalkódleolvasós pénztárgépeknek is csak a szoftvert kell módosítani hozzá, illetve újra kell hitelesítettetni a gépeket az APEH-nél. Ha a vásárló a telefonszámával azonosítja magát, azt az eladó a pénztárgépen billentyűzi be, ha pedig a telefon vonalkódját használja a vásárláshoz, és a telefonok vonalkódját is a gép rendes leolvasója kezeli (bár az más szabványú, mint az árcímkéken alkalmazott kód).

A MobilFizetés szolgáltatást működtető T-Mobile a Magyar Telekom Nyrt-hez tartozik, mely vállalat egyúttal az Origo Zrt. tulajdonosa is.