Gerendai Károly: üzlet sincs net nélkül

Vágólapra másolva!
A Sziget fesztivál főszervezője nem tölti minden percét a számítógép előtt, de az üzletben nagy jelentőséget tulajdonít az internetnek. Gerendai Károlyt arról kérdeztük, hogy a manapság egyre nagyobb teret hódító mobilinternet vajon mennyire segíti egy ilyen kaliberű szervező munkáját a mindennapokban.
Vágólapra másolva!

- Milyen felhasználónak tartod magad?

- Alapvetően nem vagyok egy heavy user, nem ülök megszállottként napi 8-10 órát a gép előtt, de a híreket az internetről fogyasztom. Fontosnak tartom az e-mailezést is, ám ehhez napi 1-1,5 óra számomra bőven elég.

- Ebben ki is merül minden? Elég ez a munkádhoz?

- Igényem, jobban mondva, szükségem van a fejlett kommunikációs megoldásokra. Nemrég vásároltunk egy kommunikátort annak pont azért, hogy mozgás közben is meg tudjunk oldani bizonyos problémákat, feladatokat, akkor is, ha éppen nem vagyunk számítógép előtt.

- Ezek szerint nem kifejezetten, mint magánfelhasználó igényled az állandó "online" jelenlétet?

- Azt látom, hogy az internet, amellett, hogy egy nagyon-nagyon fontos, sőt, ma már talán az egyik legfontosabb, ha nem "a" legfontosabb eszköz az információ továbbítására, jelentős üzleti feladatokat is ellát. Például a szigetes jegyértékesítésünk évről évre egyre nagyobb arányban az internetről történik, ami azért kétségtelenül figyelemreméltó tendencia.

- És a ti oldalatokról nézve?

- Kifejezetten nagy az internet jelentősége a Sziget fesztivál népszerűsítésében - ez főként az elmúlt években látszott igazán, ahogyan egyre inkább digitális és web-központúvá vált a világ. Az internetet, mint reklám- illetve információtovábbítási eszközt, mi magunk már sok-sok éve használjuk, mára már elmondhatjuk, hogy a nemzetközi kampányunkban, valamint a jegyértékesítésünkben is jelentős szerepe van, illetve a rendezvény szervezésének folyamatában is nagy hasznát vesszük. Például arra vonatkozóan, hogy kik lépjenek fel az adott évben, működtetünk egy úgynevezett kívánsággépet. Itt interneten keresztül szavazhatnak a látogatók, hogy kit szeretnének látni a színpadokon. Ezen kívül vendégkönyvet, fórumokat működtetünk, amelyeken szintén hozzá lehet érdemileg szólni a folyamatokhoz, valamint meg lehet osztani a tapasztalatokat.

- Hogyan éritek el a külföldieket?

- Pont azért, mivel ma már annyira nemzetközi a látogatóközönség, érdemes különböző nyelveken honlapokat fenntartani. A Sziget fesztivál tán nyolc, különböző nyelvű honlapja érhető el jelenleg a partnereink segítségével. Sok százezres a látogatottsága ezeknek a honlapoknak, főként a rendezvényt megelőző hónapban és az alatt.

- Miért van ebben jelentősége az internetes felületnek?

- A rendezvényeink oldalai nyilván a rendezvényt megelőző hónapban és a rendezvény alatt a legaktívabb mind látogatottságában, mind tartalmi frissítésében, de folyamatosan, egész évben működő oldalakról van szó. Az információk átadása azért így történik, mert a tervezési-szervezési folyamatokban előre haladva állnak olyan mennyiségben rendelkezésre a friss információk, hogy ennek ütemében tudjuk csak frissíteni ezeket az oldalakat. Természetesen a fesztivál honlapja gyakorlatilag egy olyan portál, melyen folyamatosan, napi frissítéssel mindenféle egyéb információ is megjelenik, a mi rendezvényeinken kívül, emellett a többi rendezvényünk szájtjai a sziget.hu-nak vannak aloldalaiként érhetők el.

- Rengetegen látogatják a Sziget fesztivált, fontosnak tartod a fejlett technológia jelenlétét azon a bizonyos héten?

- Fontosnak tartom, hiszen vannak, akik egy hétre kizárják magukat a megszokott kerékvágásból, és kitelepülnek a Hajógyári-szigetre. De ez nem jelenti azt, hogy el kell vágni magukat a világtól. Kint sok-sok éve működik egy - általában 100-120 gépes - internetsátor, ahol ingyen internetezhet a közönség. Ezen kívül, szintén évek óta elérhetők olyan pluszmegoldások is, hogy wifi-lehetőséget tudunk biztosítani a látogatóknak, illetve a felvevőiroda is a saját rendezvényünkön túl működtet wifi-elérést az irodában, kint a Sziget területén. További, technológiai szempontból fontos dolog a mobiltelefon, hiszen a Bluetooth-megoldásokkal folyamatosan tudunk információt küldeni a közönségnek, emellett pedig GPS navigációs rendszerek is működnek.