Továbbra is az iPhone a mobilnet királya

Vágólapra másolva!
A világ mobilinternet-forgalmának már felét az Apple készülékeivel bonyolítják, de az USA-ban a Google Android is egyre inkább erőre kap, míg a hagyományos okostelefonokon inkább hanyagolják a netezést az emberek.
Vágólapra másolva!

Szeptemberről októberre 43 százalékról 50-re nőtt az Apple iPhone részesedése a világ mobilinternet-forgalmában - derül ki a Google által nemrégiben felvásárolt AdMob nevű, mobilhirdetésekkel foglalkozó cég legfrissebb jelentéséből. A cég által kiemelten vizsgált amerikai piacon az arány már 55, az Egyesült Királyságban pedig még nagyobb, 74 százalékos, és ott is folyamatosan növekszik.

Az AdMob adataiból az is kiderül, hogy a mobiltulajdonosok továbbra is az iPhone-on interneteznek a legintenzívebben. Az Apple készüléke ugyanis a globális okostelefon-eladások mindössze 18 százalékát tette ki októberben, vagyis az 50 százalékkal körülbelül háromszor akkora a mobilnetes, mint a piaci jelenléte. A nemzetközi rangsort az eladások tekintetében a Nokia symbianos készülékei vezetik, 46 százalékkal, amit a RIM Blackberry-je követ 31 százalékkal, de ezek részesedése a globális mobilnet-forgalomból elenyésző (lásd az ábrát).

Forrás: AdMob
Mobilplatformok piaci részesedése fent, és a amennyit neteznek róluk lent

Ehhez képest az androidos készülékek, amelyek csupán az eladások 3 százalékát tették ki, a netforgalom 11 százalékát adják, vagyis csak ezek esetében jobb a piaci részesedés és a mobilnet-forgalomból való részesedés aránya.

A hagyományos mobiltelefon-platformok, úgy, mint a Nokia Symbianja, a Windows Mobile vagy a RIM Blackberry-je emellett mindannyian csökkenő jelenlétet mutatnak a nemzetközi mobil weben. A Symbian aránya egy hónap alatt 25-ről 23 százalékra csökkent, a Blackberry-é 8-ról 7-re, a Windows Mobile pedig 5-ről 3 százalékra dolgozta le magát, miközben az Android globális szinten szerény, 1 százalékos növekedést könyvelhetett el.

Sok múlik a designon, a készüléken

Az új mobilplatform sikere szempontjából különösen fontos Egyesült Államokban viszont már a mobilnetezők egyötöde androidos készüléket használt októberben, és itt 3 százalékos volt a növekedés egy hónap alatt. Az új mobilplatform elsősorban a HTC készülékeinek köszönhetően vált elterjedté, derül ki az AdMob számaiból, amelyeket hagyományosan még Windows Mobile-os korukból ismerhettek meg a felhasználók.

Az Android berobbanásában viszont komoly szerepe lehet az egyre jobb készülékeknek: hiába támogatja ugyanis a mobilplatformot egy rakás gyártó, ha mindeddig alig jöttek elő a Google mobilos szoftverét támogató modellekkel. Az első HTC-s fecskék mellett viszont igen szép számokat produkált ősszel az AdMob felmérésben a Motorola Droid nevű készüléke, amely a tesztelőktől is igen jó kritikát kapott. Októberben az új okostelefonnak volt köszönhető teljes amerikai androidos mobilnet-forgalom 24 százaléka.