Az október 25-én debütáló operációs rendszer reklámkampányának eredetileg tervezett jelmondata a "készülj a repülésre!" volt, azonban a közelmúlt eseményeinek fényében a cég a változtatás mellett döntött. Stephanie Ferguson, a cég marketing-menedzsere elmondta, hogy az újonnan választott "képes vagy rá!" jelmondat a Windows XP által nyújtott, minden eddiginél szélesebb körű felhasználási lehetőségekre utal. Bár a jelmondat módosult, a cég a szeptember 11-i események ellenére megtartja az XP október 25-i hivatalos New York-i bemutatóját.
A megfelelőnek talált szlogen mellett a Microsoft hatásos zenei témát is igyekezett választani reklámkampányához. Ferguson elmondta, hogy több száz dal közötti válogatás után a szerencsés befutó Madonna Ray of Lightja lett, mivel a dal "erőteljes, felkavaró és pozitív életfelfogást tükröz". Előzetes hírek szerint az énekesnő az október 25-i New York-i eseményen is fellép.
Október 25-én összesen 63 "nyitóünnepségre" kerül sor, melyeken összesen mintegy 100 ezer résztvevőre számítanak. Az ünnepélyes bemutatókon és a televízió-reklámokon kívül óriásplakátok, online és nyomtatott hirdetések és 11 millió promóciós CD alkotja a Microsoft 200 millió dollár értékű marketinghadjáratát. A cég egyik képviselőre elmondta, hogy bár az XP az eddigi legjobb Windows és igen hatékony marketing áll mögötte, mégsem számítanak arra, hogy kezdeti sikere túlszárnyalja a Windows 95 hat évvel ezelőtti premierjét, mivel "ma már egyszerűen más idők járnak".