F1 Challenge '99-'02

Vágólapra másolva!
A Forma-1-es versenysorozat elmúlt három éve a Ferrari, és főleg Michael Schumacher uralkodásának jegyében telt el, de e páros mellett azért még feltűnt néhány epizodista, akikkel az EA játékában, az F1 Challenge '99-'02 találkozhatunk ismét.
Vágólapra másolva!

Na igen, ha a játék címében látható időintervallumra tekintünk, kétségtelen, hogy 99-et kivéve csak a Ferrari pirosa, és Scumacher önbizalommal teli mosolya ötlik fel előttünk. Kétségtelen, hogy az elmúlt három esztendőben senki sem rúgott labdába e páros mellett, de azért voltak még szekerek a pályákon. Evvel a mintegy tizennégy istállóval, és a szolgálatukban álló negyvennégy versenyzővel találkozhatunk az EA hamarosan megjelenő programjában.

Az első lépés, amit autóversenyzőként meg kell tennünk a saját profil létrehozása után, hogy választunk egy szezont, majd egy, a szezonban rajthoz álló versenyzőt, és természetesen csapatot is. A választás után a csapat autójáról, abroncsairól, szponzorairól, és minden egyébről részletes igen részletes információkat kapunk, melyeket alaposan megvizsgálva még el is állhatunk választásunktól.

Ha végleg eldöntöttük, hogy melyik autó volánja mögött ülve szeretnénk ringbe, vagyis aszfaltcsíkra szállni, akkor először célszerű némi gyakorlással kezdenünk. Szerencsére, mint azt megszokhattuk az EA Forma-1-es játékai esetében, rengeteg segítséget vehetünk igénybe a vezetéshez, melyek mindegyikét bekapcsolva olyan érzésünk támad, hogy immár nem is mi vezetjük az autót. Ahogy kezdünk egyre belejönni az irányításba, fokozatosan kapcsolhatjuk ki ezeket a segítségeket, de azt ne feledjük, hogy a versenyeken az ellenfelek nem fogják figyelembe venni, hogy mi még csak kezdők vagyunk.

Ha már az irányításnál tartunk, meg kell jegyezni, hogy az F1 Challenge ’99-’02 azon programok közé tartozik, melyeket tökéletesen lehet irányítani billentyűzettel is. Igaz persze, hogy a legtöbb, versenyprogramokat kedvelő játékosnak van joystickje, vagy hasonlója, de így azok is partiban maradnak, akik csak úgy leültek a játék elé.

Az ellenfeleket irányító mestersége intelligenciára nem lehet panaszunk. A többi versenyző igazán kiszámíthatatlanul, az eredeti pilóta tulajdonságit magában hordozva száguldozik a pályákon. Ennek következtében, még ha kiismertük is az irányítást, és mondjuk nem átallottunk Schumachert választani az elején, gyakran lesz szükség a kocsik alapbeállításainak módosítására, hogyha dobogóra szeretnénk kerülni. Szerencsére, vagy az efféle részeket nem kedvelők számára kevésbé szerencsére rengeteg elemet állítgathatunk, a terelőszárnyak dőlésszögétől a gumikban lévő nyomáson át a felfüggesztésig.

Megjelenésében az F1 Challenge '99-'02 nemcsak felveszi a versenyt vetélytársaival, hanem nyugodtan nevezhetjük e legimpresszívebben kinéző Forma-1-es játéknak is. Az autók nagyon részletes textúrákat kaptak, és a modellek is aprólékosan kerültek kidolgozásra. A háttér, mely sok autós játék gyengéje, itt nem marad el az autók mögött, és nem merül ki egyszínű, méretes pixeltengerekben.

A közvetítések során egyre gyakrabban hallhatjuk, hogy idén milyen izgalmas lett a Forma-1, ami csak részben igaz, hisz előzések most sincsenek, csak nem mindig a Ferrarik vannak elől. Hogy ez az előző szezonokban is így legyen, arról az F1 Challenge ’99-’02-t megvásárolva mi is tehetünk, visszaautózva az idő versenypályáján.