No Man's Land

Vágólapra másolva!
A Related Designs stratégiai játéka a fejlesztők korábbi programjaihoz hasonlóan most is Észak-Amerika történelmének egy eseményekben gazdag szeletét mutatják be a stratégáknak.
Vágólapra másolva!

Valósidejű stratégiáról lévén szó, az elsőként felmerülő kérdés az, hogy milyen frakciók, milyen nemzetek hadseregeit kommandírozhatjuk. A Senki Földjében összesen hat náció, illetve csoport közül választhatunk. Ezek az angolok, a spanyolok, a prérin lakozó, illetve erdőket kedvelő indiánok, az amerikai hazafiak, valamint a telepesek.

Láthatjuk, hogy alapvetően eltérő csoportokról van szó, melyből következik, hogy a küldetéssorozataik is nagyban eltérnek egymástól. A telepeseket választva például a legtöbb feladat kimerül bázisépítésben, és a nyersanyagok kitermelésében. Az indiánoknak a legtöbb esetben search and destroy missziókat kell végrehajtaniuk vagy a telepesek, vagy a spanyolok bázisai ellen. Az angolok vagy tengeri csatába bonyolódnak a spanyolokkal, vagy ádáz szárazföldi küzdelmet vívnak a patriótákkal.

Minden oldal rendelkezik egyedi egységekkel a szokványos katonák mellet. Az angolok például kutyákat eresztenek az ellenségre, melyek ugyan hamar kimúlnak ha ütlegelik őket, de minden gyalogos egységnek képesek komoly sérüléseket okozni. A telepeseknél a munkások ragadnak fejszét, hogy megvédjék farmjaikat, az indiánoknál pedig nem
maradhatott ki a tomahawkot hajigáló lovas harcos.

Egy különleges, és várhatóan a végleges változatban mindenki számára elérhető egység lesz a bérgyilkos, kit a Majestyben megismertekhez hasonlatosan nem irányíthatunk közvetlenül, de kijelölhetjük számára azt a személyt, akit el kell tennie láb alól.

Nemcsak az egységek, hanem az épületek terén is minden csoport rendelkezik különlegességekkel, vagy legalábbis egyedi lehetőségekkel. A telepesek épületeinek alapja a fa, így nekik elsősorban ezen nyersanyag kitermelésére kell nagy hangsúlyt fektetni, szemben mondjuk a spanyolokkal, kik főleg követ használnak az építkezéshez. Az indiánok épületei kevésbé tartósak, de pillanatok alatt felépülnek, és a prérin élő rézbőrűek bármikor foghatják magukat, és bázisostól átköltözhetnek a terep egy másik pontjára.

Igen érdekes ötlet, hogy nem mindenki képes lovas katonákat toborozni. No persze lovassága mindenkinek lehet, de amíg az angolok vagy a spanyolok tenyésztenek lovakat, melyekkel aztán felszerelik gyalogságukat, az indiánok kénytelene a vadonban vágtázó vadlovakat betörni, vagy esetleg az ellenségeik lovait ellopni. Szintén újdonság, hogyha meghal a lovas katona, akkor a ló nem borul meg vele együtt, hanem szabadon kezd rohangálni, és így befoghatóvá válik a győztes számára.

A hat náció, illetve csoport a kontinens szinte egészén szembe kerül valamilyen felállásban egymással, így a küldetések a sivatagtól a jeges fenyvesekig nagyon sokféle területen zajlanak. A 3D-s motornak hála, ezek a területek igen tetszetősen tűnnek fel a játékosok előtt. A havas erdőkben rókák, vagy medvék kószálnak, a levegőt madarak szelik, a tengerekben pedig cápák lesnek áldozatukra, egyszóval a környezet élő egységet képez. A unitok és az épületek szintén nagyon jól mutatnak, különösén ha éppen lángolnak, és persze, ha nem a mi épületünkről van szó.

Valósidejű stratégiából nem szűkölködünk, de a No Man’s Land az előzetesek alapján elég újdonságot tartalmaz ahhoz, hogy ne suvasszuk be a szükségtelen tucat játékok kategóriájába. Hogy tényleg elkerüli-e a program ezt a kategóriát, kiderül megjelenéskor, az idei év végén.