Age of Mythology: The Titans

Vágólapra másolva!
Sokan az Age of Mythology tartják a valósidejű stratégiák királyának a Generelas-szal, illetve a Warcraft III-mal szemben. Cikkünkben e sikeres játék kiegészítőjét, a Titanst mutatjuk be.
Vágólapra másolva!

Ha visszagondolunk az eredeti játékra, az atlantisziak ugyebár kiemelkedtek a tengerből, megvívták a maguk háborúit, de végül istenségek nélkül maradtak. Ekkor lép elő Kronosz, aki az általa teremtett titánokat ajánlja fel Atlantisz gyermekeinek, hogy istenként boruljanak le ezen kreatúrák előtt. A kiegészítő gyakorlatilag arról szól, hogy az atlantisziak felkutatják a titánokat, de eközben rájönnek istenük, Kronosz gonosz tervére is, hogy bosszút kíván állni a világ istenei felett, miután kitört börtönéből.

Atlantisz istenei természetesen az eredeti játékban megismert istenekhez hasonlóan új egyedi hatalmakat biztosítanak követőiknek. Kronosz aki ugyebár az idő ura, biztosítja a time shift képességet, melyet alkalmazva kiválaszthatjuk egy épületünket, és egyszerűen átpakolhatjuk a térkép egy másik pontjára, de csak látótávolságon belül az eredetitől. Ha jól belegondolunk, igen hatékony fegyver, hogyha a csata hevében gyorsan a közelbe telepítjük a barakkot, így a katonáknak nem kell sokat masírozniuk a csatatérre.

Egy másik erő, melyet Kronosz biztosít, sokkal látványosabb, noha nem biztos, hogy minden esetben hatékonyabb az áthelyezgetésnél. A deconstruct elnevezésű képességről van szó, melyet alkalmazva Kronosz szépen lebontja az ellenség azon épületét, melyet kijelöltünk. A velünk szemben álló nép ekkor ugyan megkapja az épület értékének megfelelő nyersanyagokat, de hogy úgy mondjuk kint van vele a vízből, ha mondjuk neki gyorsan katonákra lenne szüksége az éppen lebontott barakkból.

Mivel Kronosz barátunk egy eléggé harcias isten, követőinek a mitológiai, illetve az ostromhoz használt egységek terén is biztosít előnyöket. Ezek az egységek ugyan nem hatékonyabbak, mint a más isteneket követé népeké, de legalább tíz-tizenöt százalékkal kevesebb kerül a megépítésük, illetve toborzásuk.

A Kronosz alá tartozó istenek közül nézzük elsőként Prométheuszt, az agyafúrtat. Prométheusz alá tartoznak az agyagembernek keresztelt egységek, akik ugyan önmagukban nem túl erősek, de egyfelől olcsók, és rendelkeznek egy igen kellemes képességgel. Ez a képesség nem más, mint az, hogyha agyagos barátunk életpontjai nullára csökkenek, akkor nem elhalálozik, hanem két újabb egységre hullik szét, melyek ugyan gyengébbek, mint az eredeti, de a hasonlóan gyengébb egységek ellen nyugodtan bevethetők.

A Prométheusz által biztosított isteni hatalom, a hősiesség lehetővé teszi, hogy hősökké változtassuk az egységeinket, méghozzá ingyen. Gondolom egyik stratégának sem kell ecsetelni, aki játszott az eredeti programmal, hogy mi különbség van a hősök, és a mezei egységek között, főleg akkor, ha ellenségünk mitológiai lényekkel támad ránk…

Hogyha a heroikus korba lépve Hyperiont választjuk, akkor két új egység tűnik fel seregünkben. Az egyik unit a szatír, mely egy félig kecske, félig ember mitológiai lény, és gerelyével távolról tud igencsak kellemetlen perceket szerezni az ellenséges egységeknek. A másik egység sokkal aranyosabb, már ha egy cápa hátán lovagló hölgyecskére lehet ilyesmit mondani. Ő nagyon effektíven veszi fel a harcot a tengerből támadó mitikus unitok ellen, kiknek igen komoly sérülést okoz kedveskénk hátasának, a cápának harapása.

Hyperion isteni ereje a káosz, mely Prométheusz hatalmával ellentétben nem saját egységeinkre, hanem az ellenfélre hat. Hogyha meghívjuk ezen isteni segítséget, akkor káosz lesz úrrá a kiválasztott ellenséges csoporton, mely tagjai őrült berzerker módjára fogják gyilkolni a körülöttük állókat, függetlenül attól, hogy ellenségekről, vagy saját egységeikről van-e szó.

Ha eljutunk sikeresen a mitikus korba, két újabb istenség között választhatunk. Egyikük Atlasz, aki a földgolyót tartja, míg másikjuk Héliosz, ki szekerén végighordozza a Napot az égen, fényt és meleget biztosítva a világnak. Őt választva lehetőségünk lesz felépíteni a tükörtorony elnevezésű épületet, melynek segítségével fókuszálni tudjuk a napsugarakat egyetlen hatalmas, mindent elégető energianyalábba.

Héliosz két mitológia egységgel bővíti seregünket. Ezek egyike egy jókora tintahal, mely képes a vízen járni, és egyaránt komoly veszélyt jelent a vízi és földi egységeknek is, noha a mitikus unitok ellen annyira nem effektív. A hekagigant nevű egység hatalmas karjaival csapkod maga körül, de földrengést is képes okozni, mely sebzi a körülötte álló ellenségeket.

Az Ensemble fejlesztőinek igyekezniük kell, hogyha olyan sikeres addont szeretnének készíteni, mint amilyen a Frozen Throne a Warcrafthoz, de a Titans elég újdonságot tartalmaz ahhoz, hogy méltó vetélytársa legyen a W3 kiegészítőjének.