Joint Operations

Vágólapra másolva!
A Joint Operations a manapság egyre nagyobb népszerűségnek örvendő tactical shooter kategóriát bővíti, de a Novalogic programjában nemcsak gyalogosan, hanem még vízi, és légi járművek pilótafülkéjében is bizonyíthatjuk rátermettségünket.
Vágólapra másolva!

A játékot fejlesztő Novalogic eddig igazán két sorozattal tette le névjegyét: az egyik a Commanche széria, melyben helikopterpilótaként kellett bizonyítanunk, a másik a Delta Force sorozat, mikor mindenre kiképzett kommandósként fűthettünk be az ellenségnek. A Joint Operations valahol e két játéksorozat között helyezkedik el, mivel ugyan a küldetések egy részében gyalogos kommandósként kell teljesítenünk feladatainkat, nem ritkán elő fog fordulni, hogy különféle, többek közt vízi és légi járműveket kell irányítanunk.

A játék helyszíne Indonézia, ahol egy rebellis militáns erő megfékezésére érkeznek meg az Egyesült Államok katonái. Összesen nyolc, vagy tíz küldetés során - a végső szám még eldöntésre vár - győzedelmeskedhetünk a lázadók felett, mely küldetések olyan hatalmas területeken fognak zajlani, melyek a fejlesztők elmondása szerint akár 10-15-ször nagyobbak is lehetnek az UT 2003 eredeti pályáinál.

A küldetések végső számának eldöntése mellett még az is elbírálásra vár, hogy hány különféle jármű kap helyet a programban. Az már gyakorlatilag biztos, hogy vezethetünk egy dzsipet, melyre egy ötvenmilliméteres géppuskát szereltek a mérnökök, kisebb páncélozott ATV-ket, és több, komolyabb fegyverzettel ellátott HumVeet is.

A légi járgányokat illetően három helikopter, a Black Hawk, a Chinok és a Little Bird áll rendelkezésünkre, melyekben mind az utasoknak, mind a fedélzeti fegyvereket kezelő személyzetnek más-más helye van. A vízi egységek között szerepelnek Zodiac katonai motorcsónakok, nagyobb, akár ATV-k szállítására is alkalmas hajók, illetve egy hatalmas, rendkívül jól felfegyverzett légpárnás jármű is.

Indonéziáról mindenkinek nyílván a dzsungel jut eszébe, ami nem meglepő, hisz az ország nagy területét fedi őserdő. Nem is maradt ki a programból sem az áthatolhatatlan rengeteg, melyet a grafikus motor igencsak impozánsan jelenít meg. A fák levelei hajladoznak a szélben, akárcsak a fűszálak, hogyha kikeveredünk az őserdőből.

Az állunk igazán csak akkor fog leesni azonban, hogyha találunk egy tenyérnyi szabad vízfelületet. A motor ugyanis immár nem ábrázol minden vizet kristály tisztának, hanem különböző mértékben szennyezetnek mutatja ezeket, akárcsak a valóságban. Egy rizsföldet borító vízrétegben bizonyára több a sár, mint egy tiszta erdei patakban...

Az áll-lesesés azonban még mindig nem ért véget, úgyhogy legyünk türelmesek, és szánjunk rá egy játékbeli napot a nappalok-éjjelek változásának megfigyelésére. A nap valósággal áthajózik az égen, először lassan felkelve a látóhatár szálén, majd fokozatosan bebukva a horizont párnái közé. Ezen ciklikusság magától értetődően befolyásolja a látótávolságot, a rejtőzködés lehetőségét, és így természetesen az alkalmazandó taktikát is.

A fent említett grafikai csodák sejteni engedik, hogy a játékhoz nem kifejezetten egy Celeron 900-as lesz az optimális processzor. Mindenesetre a többi, fejlesztés alatt álló, új generációs akciójáték-csoda, mint a Doom 3, a Chrome, vagy a STALKER úgyis megköveteli az erőművek vásárlását, így a játék Karácsony körüli megjelenésére már minden FPS rajongónál ott fog figyelni a Pentium kismillió, úgyhogy nem lesz akadálya a Joint Operations megcsodálásának sem.