FX Racing

Vágólapra másolva!
Ritkán találkozhatunk manapság olyan autóversenyekkel, melyek nem valamelyik népszerű világsorozat eseményeit dolgozzák fel, s melyekben a győzelemhez a gyorsaságon kívül valami más is kell.
Vágólapra másolva!

Hogy van-e egyáltalán kereslet a bevezetőben említett autóverseny-akciójáték keverékekre, az kiderülhet 2004 elején, mikor napvilágra kerül az olasz Milestone programja, az FX Racing. A játékban valóban többre van szükség a gázpedál erőteljes préselésénél, sőt, nyugodtan elmondhatjuk, hogy nem is ez a versenyek legfőbb vonzereje. A pesti közlekedéstől megcsömörlött autós olvasók már bizonyára kaján vigyorral sejtik, hogy ezúttal fegyverekkel is megoldhatjuk közlekedési problémáinkat, és nem is kell csalatkozniuk, minthogy azoknak sem, akik legszívesebben kaszkadőrmutatványokkal szabadulnának a dugókból.

No de végső soron mégiscsak autóversennyel állunk szemben, úgyhogy kezdjük az ismerkedést a járgányokkal, melyek helyet kaptak az olasz progiban. Összesen harminc autót próbálhatunk ki, melyek közül némelyik igencsak emlékeztet bizonyos, ma is az utakon gördülő gépkocsira. Hangsúlyozzuk, hogy csak emlékeztet, hisz az FX Racing minden kocsiján látszik, hogy ámokfutók részére tervezték őket. Hogy még tovább nőjön a választék, ezt a harminc autót egyedibbé varázsolhatjuk egyéni festések kiválasztásával, melyekből hat áll az optikai tuningra éhes sofőrök rendelkezésére.

A pályákat illetően sem lehet sok panaszunk a mennyiségre, hisz tizennyolc tracken kergethetjük őrületbe ellenfeleinket, igaz ugyan, hogy ezek a pályák csak három helyszínt - Egyiptom, Erdély és Tokyo - jelentenek. Minden helyszínen más nehézséggel kerülünk szembe, hisz nyílván másként kell vezetni gépcsodánkat az egyiptomi sivatagban, mint Tokyo utcáin.

Következőként vegyük górcső alá a fegyvereket. A fejlesztők voltak olyan fineszesek, hogy elszakadjanak a már unalmasnak nevezhető ágyúktól, aknáktól és géppuskáktól, így ezek helyett megpróbáltak egyedi arzenált kiagyalni. Az eredmény önmagáért beszél: tűzlabdákkal, tornádókkal, földrengéshullámokkal, sőt, még időzavart okozó lövedékekkel is akadályozhatjuk ellenfeleinket. Ez már nem is autó, hanem valóságos motorizált Gandalf!

A lövedékek becsapódásaira, akárcsak az ütközésekre meglehetősen realisztikusan reagálnak az autók. Darabok szakadnak le a karosszériáról, füst tör elő a motortérből, elkalandozik egy kerék, és természetesen a motorikus, illetve menetteljesítmények is fokozatosan romlanak. Az ellenfeleket vezérlő mesterséges intelligencia remélhetőleg kielégítő lesz, így nem fogunk mindenkit az első kanyarban rommá lőni.

Említettük, hogy a játék a kaszkadőr-hajlamokkal megáldottaknak is kellemes órákat szerezhet. Ez így is van, hisz a különleges fegyverek bevetése mellett mindenféle ugrást, levegőben átfordulást és egyéb trükköt is bemutathatunk, melyeket a program pontokkal, vagy éppen új fegyverekkel honorál. Azért vigyázzunk, hisz ha egy mutatvány után a tetőn landol autónk, akkor a pontok begyűjtése helyett mehetünk a garázsba, vagy rosszabb esetben a roncstelepre.

Az egyjátékos száguldozás mellett az FX Racing többféle multiplayer opciót - Quick Race, Nitro Attack, Token Run, Wrecking Ball, Destruction Drive - is felkínál számunkra, melyek kipróbálásával tényleg hosszabb távon is élvezetes maradhat a játék - már ha a Milestone nem csúszik el valamilyen apróbb fejlesztési banánhéjon...


Rendszerkövetelmény: még nem ismert.