Dark Age of Camelot: Atlantiszi kalandozások

Vágólapra másolva!
Az online szerepjátékok egyre bővülő világának egy érdekes színfoltja a Dark Age of Camelot, melynek hivatalos kiegészítőjével, a Trials of Atlantisszal immár a legendás elsüllyedt kontinensen is kalandozhatunk.
Vágólapra másolva!

Minden sikeresnek tekinthető online szerepjátéknak megvan a maga vonzereje - az Everquest tekinthető talán a legklasszikusabbnak, az Ultima Online volt az első, a Ragnarok Online a mangásokat, animeosokat vonzza, míg a Mythic Dark Age of Camelotja a normann, angolszász és kelta mondavilág egyedi ábrázolásával próbálja megnyerni a játékosokat. Ezzel párhuzamosan mindegyik programnak megvannak az árnyoldalai, ami a Camelot esetében az, hogy nincs átjárhatóság a három választható birodalom között. Ennek orvoslására született meg a Shrouded Isles, melybe mindhárom világ kalandorai beléphettek.

Ezen folyamat folytatásaként születhetett meg a Trials of Atlantis is, hisz a misztikus kontinens is nyitva áll valamennyi Dark Age-kalandozó előtt - feltéve, ha rendelkeznek mind az eredeti játékkal, mind a Shrouded Isles addonnal. Ezt azért ne vegyük teljesen készpénznek, mivel Atlantisz kontinense nem a zöldfölű kezdők kedvéért emelkedett ki az óceánból. Persze mindenki megtalálhatja a boldogulását, de a komoly küldetésekben csak a nagyon magas, negyvenedik szint feletti karaktereknek lesz esélyük.

A három eredeti birodalommal ellentétben Atlantisz egy egész más színt képvisel, hisz a görög mitológiából lépett elő, pontosabban süllyedt el. Ennek megfelelően ne várjunk Artúr korabéli építményeket, vagy kelta földvárakat, ezzel szemben gyönyörködhetünk görög, valamint római stílusú építményekben. A legendás kontinens ugyebár az óceán fenekére került, remek lehetőséget biztosítva a programozóknak, hogy kihasználják az új vízfelszín-megjelenítési technológiát, mellyel a grafikus motor a Trials of Atlantisban bővült.

Joggal merül fel mindenkiben a gyanú, hogy miként fognak hőseink lélegezni a víz alatt, hisz ugyebár nem a Warcraft III nagáiból választottunk fajt. Aggodalomra azonban szemernyi okunk sincs, hisz mindenki megtalálhatja a víz alatti lélegzés módját. Az aggodalmaskodás helyett sokkal inkább érdemes örvendezni annak, hogy most már igazán "3D-ben" mozoghatunk, hisz úszva akár felfelé, vagy lefelé is mozoghatunk, ami a szárazföldön azért kicsit problémásan oldható meg.

Említettük, hogy a grafikus motor bővült az új vizes ábrázolással, de ezzel ki is merül az újítások száma ezen a területen. Ebből következik, hogy a karakterek kinézete nem változott, és a görög, valamint római épületeken szépségük ellenére is látszik, hogy bizony a játék már nem annyira mai gyerek. Szerencsére a hanghatásokra nem lehet panaszunk, és különösen elismerően nyilatkozhatunk a mindenhonnan felcsendülő, kísérteties, víz és nem talp alá való zenéről.

Jó program a Trials of Atlantis, de ezt az elismerést csak annak köszönheti, hogy egy remek MMORPG kiegészítője. Ha lecsupaszítva csak magát az addont vesszük górcső alá, akkor el kell ismernünk, hogy bizony túl sok újdonságot nem tár a játékosok elé, ahhoz pedig egyértelműen kevés, hogy az online szerepjátékok árjában pont ezen kiegészítő miatt tegye le valaki a garast a Mythic játéka mellett.