Fahrenheit: gyilkos legyek vagy áldozat?

Vágólapra másolva!
Egy különleges, folytatásokban megjelenő horror-kalandjátékkal szeretne meglepni bennünket valamikor az év vége felé a Quantic Dream fejlesztőgárdája, akiknek az Omikron: Nomad Soult és folytatását is köszönhettük.
Vágólapra másolva!

A bevezetőben horror-kalandjátékként mutattuk be a programot. A játék valójában egy krimi, de ha belepillantunk a sztoriba, akkor mindjárt nem lesz túlzó a horror jelző. Az események 2005-ben kezdődnek New Yorkban. A középpontban egy hétköznapi fickó, Lucas Kane áll, aki egy este minden előzmény nélkül egy bár mellékhelyiségében lazán lemészárol egy, a WC fülkéjéből kilépő embert. Tette Kanet lepi meg legjobban, aki nyomban nekivág, hogy felderítse tette indokait.

Ebből nyílván kiderül, hogy a játékos az eszement gyilkost, Lucas Kanet alakítja, ami igaz is, de csak a játék első óráiban. A továbbiakban lehetőségünk lesz - hangsúlyozzuk, hogy ez csak lehetőség, tehát a progi jelenlegi állása szerint lehetünk végig Kane-nel is - szinte bármelyik karakter bőrébe bújni. Ezek a személyek lehetnek a főhőst üldöző nyomozók, a szemtanúk, vagy éppen a potenciális áldozatok. Ebből egyenesen következik, hogy a történetet gyakorlatilag mi írjuk, hisz akkor lehetünk áldozatok, ha korában mi támadtuk meg magunkat... szóval értik.

Hogy a mesterséges intelligencia mennyire veszi fel a stílusunkat, az jó kérdés, és remélhetőleg a fejlesztők e téren is előlépnek valami frappánssal. Az elég kiábrándító lenne, ha kijelölünk egy áldozatot, majd annak bőrébe bújva Kane koma teljesen logikátlan ostobaságokat kezd el cselekedni.

Egy másik egyedi, és érdekes húzás, hogy a játék fejezeteit folyamatosan tálalja számunkra a Quantic-Vivendi páros. Mi ebben az új, kérdezheti az olvasó, hisz más programoknak is jelennek meg kiegészítői, de a Fahrenheit történetének egyes fejezeteit ingyenesen - legalábbis eddig ez a terv - tölthetjük majd le a hálóról. Ez persze felveti azt a kérdést is, hogy mi van azokkal a játékosokkal, akik villámgyorsan lenyomnak egy fejezetet - várnak majd a következőig, vagy lemondanak a programról...

A Vivendi kétségtelenül azt vette tervbe, hogy a program valahol átmenet lesz a játék és film között, melyet megerősít a ICE, vagyis Interactive Creative Enviroment motor. Ez a technológia a lehető legéletszerűbb környezetábrázolást teszi lehetővé. A leglátványosabbak talán a fény és árnyék hatások lesznek, melyek alapvető fontosságúak egy ilyen baljós hangulatú programnál, de lehetőségünk lesz folyamatosan váltogatni a kameranézeteket is.

A zenéről és a hangokról még nem gördültek ki információmorzsák a boszorkánykonyhából, de igazán ildomos lenne egy-két nevesebb színész rávenni, hogy ugyan már adják kölcsön hangjukat a játékhoz, egy tehetségesebb zeneszerzővel pedig igazán lehetne valami vérfagyasztót íratni.

Hogy az erőszakos játékok okozta botrányok közepette mennyire van szükség egy újabb véres próbálkozásra, azt nem a mi feladatunk eldönteni, mindenesetre azért a Silent Hill, Resident Evil, Undying kaliberű játékokat sosem fogadta olyan ellenérzés, mint direktben agresszív társaikat. Kérdéses persze, hogy mennyire lesznek vevők a játékosok a havonta megjelenő folytatásokra, de az sem kizárt, hogy a Fahrenheit megveti a kalandjátékok következő generációjának alapjait.