Új kalandok a Divinity univerzumban

Vágólapra másolva!
A belga Larian fejlesztőinek két éve sikerült az, ami szinte senki másnak nem: olyan Diablo-klónt írtak, mely legalább olyan jóra sikredett, mint a kategória névadója. Szerencsére nem kell búcsút vennünk végleg a Divine Divinity világától, hisz már javában készül a folytatás és a kiegészítő között lebegő Beyond Divinity.
Vágólapra másolva!

Való igaz, hogy nehéz határozottan eldönteni, hogy egy kiegészítőről vagy egy új programról van-e szó. Annyiban kiegészítő, hogy a játék "lényege", és az eredeti programban megszeretett világ nem sokat változott, viszont egy teljesen új történet közepébe csöppenhetünk bele. Ez a történet igencsak ötletes: a főszereplő kalandozó hölgy, vagy ne adj'isten úr egy gonosz démon ármánykodásának következtében összekovácsoltatik egy halállovaggal. Na nem kell megijedni, nem néz ki karakterünk úgy, mint Kétarc a Batmanben, viszont ha az egyik fél meghal, akkor a másik is megy vele a síron túlra. Nincs hát sajnos más választásunk, mint együttműködni a csúnya hullalovaggal.

A játék lényege nem változott: mászkálunk ide-oda az igencsak méretes térképen, közben elverjük az életünkre törő szörnyeket - na jó, leggyakrabban elszelelünk előlük -, és beszélgetünk az utunkba eső személyekkel. Mivel a fővonal mellett rengeteg mellékküldetés is van a játékban, érdemes mindenkivel szóba elegyedni. Szerencsére az is maradt a régiben, hogy nem mindegy, miként oldunk meg egy küldetést. Gyakran szembesülhetünk például azzal a dilemmával, hogy felkérnek valaki likvidálásra, mely személy aztán megpróbál meggyőzni, hogy inkább engedjük el, vagy tegyük szőnyeg alá a megbízót. Szintén maradt a DD-ből, hogy a mellékküldetések egy része véletlenszerű, így érdemes lesz a Beyondot is többször elkezdeni.

Egy másik újdonság, mely lehet, hogy a mai "csakagrafikaszámít" világban az élre kívánkozott volna, hogy a Beyond Divinity világa immár bizony három dimenzióban pompázik. Ez persze nem mindenkinek jó hír, hisz vannak elkötelezett hívei bőven a 2D-nek is, de a többség bizonyára pozitívan fogadja e változást. A karakter továbbra is ténylegesen felölti a fegyvereket és ruhákat, és továbbra is "beleköthetünk" a legtöbb tereptárgyba, melyek közül most sem rejt majd mindegyik valamilyen kincset.

A Beyond Divinityben még hasznosabbnak találhatjuk, hogy a nem kell minden egyes csapáshoz rákattintani az ellenségre, hisz ezúttal arra is oda kell figyelnünk, hogy az a pótkocsi lovag el ne patkoljon. Ha megállítjuk a játékot, most is lehetőségünk adódik tárgyaink kicserélésre, vagy gyógyitalok bedöntésére, de most akár már a lovagot is megitathatjuk, vagy átadhatunk neki bizonyos felszerelési tárgyakat, vagy fegyvereket.

Ami a Divine Divinityt mindenképpen a többi hasonló játék fölé emelte, az karakterek fejlesztésének lehetősége. Függetlenül attól, hogy varázslót, tolvajt, vagy harcost indítottunk, mindenkinek nyitva állt mindhárom út, melyeken a temérdek szakértelem felvételével és fejlesztésével járhattunk végig. A képzettségek listája a Beyondban tovább bővül, és immár a skillek időnként el is ágaznak. Ha például a kardforgatás szakértelmét választjuk, el kell döntenünk, hogy egy, avagy kétkezes harcban akarunk javulni. Ha ez megvan, akkor arról is határoznunk kell, hogy azzal a karddal szúrni akarunk, vágunk, vagy esetleg valamilyen különleges támadásra fáj a fogunk. Akik nem játszottak az eredeti programmal, lehet, hogy most kissé megriadtak, de higgyék el, az egész végtelenül átlátható, és pofon egyszerűen kezelhető.

Ha már a karaktereknél tartunk, sokan panaszkodtak, hogy túl egy kaptafára készültek a karakterek az eredeti Divinityben, nem volt lehetőség az egyénieskedésre. Hát most lesz! Ezúttal nem csak a kasztot, és a nemet határozhatjuk meg, hanem eldönthetjük, hogy hősünk izmos, sovány, vagy kövér legyen, milyen legyen az arca, vagy a haja. Akár még arra is lehetőségünk nyílik, hogy gyermekkel próbáljuk meg bebarangolni a vidéket.

A programot a belga fejlesztők valamikorra tavaszra ígérik, és reméljük, hogy nem csúszik a program megjelenése. Az eredeti Divine Divinity is remek szórakozást nyújtott, hosszú hetekre a gép elé láncolva a játékosokat, és ha a Beyond Divinity hozza a várakozásokat, akkor az élmény csak fokozódhat.