Régen voltam vidámparkban. Talán leginkább azért, mert a hazai vidámpark-kínálat mindig nagyjából megrekedt az olcsó, kissé megkopott, ámde giccses körhinták és céllövöldék szintjén. Kicsi ország, kicsi óriáskerék, düledező hullámvasút.
Emlékszem, mindig egy kicsit féltem, amikor beszálltam a zöldre festett kocsiba és az szép lassan elkezdett felkapaszkodni a láthatóan századeleji sínpályán, hogy lefele haladva hangos sikoltásokra késztesse a borzongást keresőket. Alattunk a valódi világ, az M3-as bevezető valahogy mégis egy másik világnak tűnt, amitől talán a vidámpark kerítése - és ez a furcsa faszerkezet - egy időre mégis elválasztott.
A világ vidámparkjai általában nem ilyenek - gondoljunk csak a csillogó Disney parkokra. Amerikában óriási divatja van a szórakoztatás ilyen formájának, dinó-parkok, filmes szórakoztató központok és egyszerű vidámparkok sokasága hívogatja csillogó külsőségeivel a látogatókat.
A Peter Molyneux vezette cégnek így az USA-ban nem volt nehéz kitalálni az első vidámpark-szimulátort, a Theme Parkot: a program azonnal belopta magát a játékosok szívébe. Az Electronic Arts fejlesztőgárdája a Bullfrog Productions új színt hozott a menedzser-szimulátor játékok palettájára.