Játékhírek: a becsületes játékosokat bünteti a másolásvédelem

A becsületes játékosokat fogja büntetni az Ubisoft legújabb másolásvédelme. Érkezik a Civilization V, viszont nem jön PC-re a Dead Sapce folytatása. Szem elé kerülnek a közösségi funkciók a béta állapotú, mindenki számára kipróbálható új Steam kliensben. Válogatás a hét játékos híreiből.

A fejlesztők úgy döntöttek, hogy huszonötmillió játékos által használt Steam felhasználói felülete megérett a teljes átalakításra. Az új kliens béta változata már elérhető, és tesztelhető is. Az eddigi tapasztalatok alapján úgy tűnik, a Valve tovább erősíti a közösségi jellegű szolgáltatásokat, illetve igyekszik átláthatóbbá tenni a Steam klienst. Ezentúl látszani fog, hogy a gamer barátai milyen játékot vásároltak meg, mivel játszanak éppen, és milyen címeket vesznek elő a leggyakrabban.  Ezek az információk segíthetnek eldönteni, hogy egy adott címet érdemes-e megvásárolni.

Forrás: [origo]
Szebb is, jobb is a digitális játékbolt új verziója

A legfontosabb újítás a saját játékok listáját érinti. A több tucat címmel rendelkező gamereknek kedvez, hogy a játékokat könyvtárakba lehet majd rendezni. Eddig egy végtelen listából kellett kiválasztani az épp keresett programot, ezentúl a könyvtárak mellett többfajta rendezési lehetőséget is kínál majd a Steam.

Kiemelten kezelik majd ezentúl a játékokban teljesítető extra feladatokat (achievement) is, valamint a játékok letöltésénél jóval több hálózati jellegű információ jelenik majd meg. A Steam kapcsán sokan panaszkodtak a felhasználói felület megbízhatatlanságával kapcsolatban, ennek egyik oka a háttérben meghúzódó Internet Explorer volt, a böngészéshez ezentúl a fejlesztők saját rendszerüket használják majd a Microsoft programja helyett.

A becsületes játékosokat bünteti az Ubisoft új másolásvédelme

A Ubisoft mindent megtesz, hogy visszaszorítsa az illegálisan futtatott játékok arányát. A francia kiadó gondosan ügyel arra például, hogy mindig az elérhető legújabb másolásvédelmi rendszereket használja fel a játékaiban. A PC-n hamarosan megjelenő Settlers 7, Assassin's Creed 2, és Splinter Cell: Conviction esetében egy újfajta megoldást vezetnek be, melynek bejelentése hatalmas indulatokat korbácsolt a játékosok körében. A kiadó játékainak futtatásához ugyanis ezentúl folyamatos internetkapcsolat megléte szükséges, a programok nem csupán nem hajlandóak elindulni online kapcsolat nélkül, de ha a számítógép leszakad az internetről, a játék sem fut majd tovább.

 


Net nélkül meg se nyikkan az Assassin's Creed II

 

Az egy-két másodperces kimaradást még nem bünteti a program, viszont ha huzamosabb időre szakad meg az internetkapcsolat, akkor a játék is leáll. A program az internet visszakapcsolása után az utolsó automatikus mentés betöltésével indul majd el. Az új rendszer ellen tiltakozók legfőbb érve, hogy már megint azokat büntetik, akik hajlandóak pénzt kiadni a játékokért; szinte biztosra vehető ugyanis, hogy a tört verziókkal mindenféle probléma nélkül lehet majd játszani. Az új rendszer március negyedikén vizsgázik, a PC-s Assassin's Creed II ekkor kerül a boltok polcaira.

Drágaságban versenyeznek a játékok

Ugyan a francia cég egyetlen címe sem került fel a valaha készült legdrágább játékok tizes listájára, de valószínűleg a - több mint ötszáz fejlesztő bevetésével készült - Assassin's Creed II költségvetése nem sokkal maradhatott el az utolsó helyezettétől. A listát megtekintve egyértelművé válik, miért próbálják a kiadók minden eszközzel megakadályozni az illegális verziók megjelenését. A listán szereplő legolcsóbb játék a Killzone 2 volt, a Sony PlayStation 3 exkluzív címének fejlesztése 45 millió dollárt emésztett fel.

A drága költségek kapcsán már többször emlegetett rekorder, azaz csak rekordernek hitt L.A. Noire egyelőre csak a lista nyolcadik helyére tudott felkerülni, a Rockstar által felkarolt projekt a jelenlegi tervek szerint 50 millió dollárba kerül majd. Az első tíz helyezett közül szinte mindegyik first party játék, azaz csak egyetlen konzolon elérhető, illetve lesz megvásárolható. A PlayStation 3 eddigi legfontosabb exkluzív játéka, a Metal Gear Solid 4 60 milliót kóstált, a már retro konzolnak számító SEGA Dreamcast legnagyobb sikerének számító Shenmue 70 millióba került, a többszöri halasztást megélt Gran Turismo 5 pedig 80 millió dollárnál tart jelenleg, és még nincs vége a fejlesztésnek.

 


A Grand Theft Auto IV került a legtöbb pénzébe a fejlesztőnek

 

A legdrágább játék címét az egyik legsikeresebbnek is számító Grand Theft Auto IV szerezte meg, az első körben csak konzolokon, később PC-n is megjelent GTA epizód fejlesztése kereken 100 millió dollárt emésztett fel. A lista készítői a játékok marketing költségekeit nem vették figyelembe, ebben az esetben a Modern Warfare 2 vitte volna el a pálmát, az Activision ugyanis több mint 100 millió dollárt költött csak reklámra.

"Csak még egy kört" - jön az új Civilization

Készül a Civilization V, a körökre osztott stratégiák királyának számító széria legújabb része a jelenlegi tervek szerint valamikor ősszel már meg is jelenhet. A fő koncepció nem változik, a gamernek a rendelkezésre álló tizennyolc nép közül a számára legszimpatikusabbat kiválasztani, majd háborúkat indítva, kutatásokat végrehajtva, diplomáciai kapcsolatokat kiépítve  felvirágoztatni azt. A történelmi korokon átívelő kaland valahol a közeljövőben fejeződik be, feltéve persze, hogy a játékos sikerrel jár.

A megszokott alapokra épülő új epizódban, a készítők kisebb-nagyobb fejlesztésekkel próbálják tovább finomítani a játékélményt. A leglátványosabb változás a grafikát érinti, a megjelenítéshez új motort használnak, mely a korábbiaknál sokkal látványosabb formában tárja a pályákat, illetve az eseményeket a játékosok elé. A Firaxis munkatársai a diplomácia kapcsán az eddigieknél sokkal több lehetőséget ígérnek, de konkrétumokat még nem voltak hajlandóak elárulni. A bejelentésbenkitértek arra, hogy a harcrendszer módosítása mellett végre megoldották azt is, hogy a hadvezérek a saját nyelvükön szólaljanak meg.

 


Még szebb lesz az új Civilization

 

A Civilization V bejelentését kivéve az elmúlt napokban leginkább csak rossz hírek érkeztek a PC-s játékosoknak . Az Electronic Arts munkatársai elárulták, hogy a Dead Space című, sci-fi és horror elemekkel folytatását nagy eséllyel nem fogják megjelentetni a PC-n. Az első rész rajongói természetesen felháborodásuknak adtak hangot, és rögtön petíciót indítottak. Válaszul a kiadó csak annyit közölt, hogy még nem született pontos döntés az ügyben, de egyelőre nem tervezik a PC-s rész fejlesztését, csak a konzolos verziókra koncentrálnak.

 


Vistás gamer PC kell az új Just Cause-hoz

 

A baj nem jár egyedül, a Just Cause 2 márciusban ugyan megjelenik PC-n, de a - megjelenés előtti utolsó pillanatban közzétett - minimális rendszerkövetelmény alapján csak Windows Vista és Windows 7 operációs rendszereken, illetve csak DirectX 10-es kártyákkal szerelt konfiguráción fut majd. Merész húzás a játék fejlesztőitől, illetve a kiadótól, a Steam felmérése szerint a PC-s játékosok 41%-a még mindig XP operációs rendszert használ.