Rablólovagok, autóverseny és a jövő háborúi

Vágólapra másolva!
Ingyenes Modern Warfare 2, középkori rablólovag-szimulátor, realisztikus autóverseny és a jövőbeli háború kihívásait megjelenítő vicces stratégiai játék hétvégi demóajánlónkban.
Vágólapra másolva!

Nem kínál szabadon bejárható területekre épülő, több tucatnyi játékórával kecsegtető élményt, mégis az elmúlt év legnagyobb sikerjátéka a Modern Warfare 2. A program filmszerű történettel, gondosan megkomponált jelenetekkel, és hatalmas lövöldözésekkel szögezi a számítógép elé a játékosokat. A játék nem csak az [origo] tesztelőjének nyerte el tetszését, játékosok milliói ruháztak be rá a karácsonyi szezonban.

Forrás: [origo]
Akcióval teli játék a Call of Duty legújabb része

Alig ült el a Modern Warfare kiadása utáni izgalomhullám, a játék máris bekerült a digitális boltok akcióiba. Ezen a hétvégén a Steamen tizenöt százalékkal olcsóbban - ám még így is ötven euróért - lehet beszerezni a programot. Aki pedig nem biztos abban, hogy szeretné-e az ellentmondásos történettel, világvégével és terrortámadásokal terhes játékot, hétfőig ingyen kipróbálhatja a Modern Warfare-t. A játék letöltéséhez a Steam PC-s kliensprogramja, ingyenes regisztráció, és szélessáv szükséges, ugyanis a 12 gigabájtnyi adatot kell letölteni a telepítéshez.

Demók

MOUNT&BLADE: WARBAND

Az utóbbi pár év egyik legizgalmasabb független fejlesztése az Armagan Yavuz által készített középkori hangulatú lovasíjász- és rablólovag-szimulátor, a Mount&Blade. A zseniális, Walter Scott regényeit idéző játéknak csupán egy komoly hiányossága volt: nem lehetett a barátainkkal közösen játszani. A Mount&Blade semmiféle hálózati játékmódot nem támogatott, ezen még a játékhoz elkészített több tucatnyi ingyenes módosítás sem tudott segíteni.

Forrás: [origo]
Hat lába van, mégis megbotlik

Szerencsére a fejlesztők is érezték a problémát, és létrehozták a játék új verzióját, amiben már zsoldoscsapatot is lehet alakítani barátainkból. A Warband nevet viselő - új grafikai elemekkel és részletesebb modellekkel is feldúsított - programban maximum 64 emberi játékos ütközhet meg Calradia tájain. Az ütközeteket tovább színesíthetik a játékosok parancsait teljesítő, ám a számítógép által vezérelt seregek.

A Warband, elődjéhez hasonlóan, nem sok hangsúlyt fektet a történetre. A nyitott világban a játékos maga döntheti el, hogy mit szeretne csinálni. Lehet a városokban rendezett tornák bajnoka, a karavánok védelmezője, vagy éppen rettegett rabló.

A játék futtatásához legalább 2,4 gigahertzes processzor, egy gigabájt memória, és GeForce FX 5600 vagy annál jobb videokártya szükséges, azaz a Warband gond nélkül elfut egy átlagos PC-n.

NETKAR

Az igazi versenyjátékok rajongóit próbálja megszólítani az egyjátékos és online többjátékos üzemmódokat is tartalmazó szimulátor, a netKAR. A játékban számos, a valóságban is létező versenypályán mérhetik össze képességeiket a gamerek. A versenyhez azonban nem árt először gyakorolni, mert a valósághű fizikai szimulációt tartalmazó NetKarban borzasztó nehéz az úton maradni. Az erős motorok és a könnyű kasztnik, mintha csak maguktól futnának le az aszfaltról a hívogató kavicságyba.

Forrás: [origo]
Óvatosan! A vesenyautók valójában nem szeretnek az aszfalton maradni

A demóban sajnos csak egy autó próbálható ki, egy Formula 1600-as járgány, az izgalmasabb kocsikba csak a játékot megvásárlók ülhetnek be. A 20 euróba kerülő teljes változatban az 1600-as széria mellett három további versenyautó, és egy tuningolt Fiat 500 Abarth várja a vállalkozó kedvű sofőröket.

A netKar irányítható billentyűzetről, ám igazi élményt a számítógépre kötött kormánnyal és gázpedállal ad a játék. A program futtatásához 1,7 gigahertzes processzor, fél gigabájt memória és egy kezdetleges videokártya szükséges, a játék bármilyen laptopon vagy régebbi PC-n elindul.

FUTURE WARS

Ritka az olyan stratégiai játék, ami nem veszi magát halálosan komolyan. A csatákat hagyományosan nem lehet elviccelni, túl nagy a tétjük, még akkor is, ha mentésből vissza lehet tölteni, és újra lehet kezdeni az egész ütközetet. A Future Wars fejlesztői szerencsére el mertek szakadni ettől a hagyománytól, és egy határozottan vicces, könnyedre vett stratégiai játékkal lepték meg a gamereket.

Forrás: [origo]
Így néz ki a jövőben a taktika házi feladat

A játék készítői egy régi megoldáshoz nyúltak vissza. A Future Wars csatái nem valós időben játszódnak, hanem körökre osztva lehet őket megvívni. Előbb az egyik fél mondja meg mit cselekszenek az egységei, utána a másik lép. A különböző erősségű, jövőbeli robotokra hajazó egységek két dologra képesek: mozogni valamennyi, majd pedig megtámadni a közelükben levő ellenséges egységeket.

A Future Warsnak még arra is van magyarázata, hogy miért elnagyolt, rajzfilmszerű és gyerekes a játék grafikája. A rövid bevezető képregény szerint a játékos egy taktikai iskola fiatal növendékének kezét vezeti, aki különböző tantermi feladatokat old meg a taktikai szimulátorban.

A játékhoz legalább 3 gigahertzes processzor, egy gigabájt memória és egy közepesen jó videokártya szükséges.