The Forgotten Sands: újra harcol a perzsa herceg

Vágólapra másolva!
Új kalandokba keveredik minden idők egyik legrégebbi videojátékának hőse, a perzsa herceg. A The Forgotten Sands-ben új ellenfelek, még szebb grafika, és csak a legjobb gamerek által teljesíthető pályák várják a bátrakat. A Techbázis kipróbálta a megjelenés előtt álló szoftver több órányi játékot tartalmazó tesztverzióját.
Vágólapra másolva!

A videojátékokban csak a képzelet - és persze a költségvetés - szab határt a technikai megvalósítást-, a történetet-, és főleg a főhősök képességeit illetően. Az új Prince of Persia-játékok fejlesztői úgy gondolták, hogy a helyszínek felfedezéséhez, leküzdéséhez felhasználható eszközök, lehetőségek kibővítésével, a szabadabb mozgástér biztosításával lehet igazán maradandó játékélményt alkotni.

Ennek megfelelően a herceg elképesztően gazdag akrobatikus mozgás arzenállal rendelkezik, képes a falon futni vízszintesen és függőlegesen, hatalmasakat ugrik, hogy elérje az útjába kerülő oszlopokat, póznákat, rudakat. Gyakorlatilag csak a repülés hiányzik a repertoárjából ahhoz, hogy szuperhőssé lehessen nyilvánítani.


Még látványosabb csapdák és fejtörők várják a hőst

A Prince of Persia játékmenete rendkívül egyszerű: a főszereplőnek halálos tüskékkel, szédítő szakadékokkal teli folyosókon és termeken kell keresztülküzdenie magát. A feladatok megoldása csak úgy lehetséges, ha az összes trükköt, speciális mozgást nagyon jó időzítéssel kombinálja a gamer. Az ügyességi része mellett fejtörőket és látványos összecsapások is várnak a hősre. A Sands of Time-trilógia igazi különlegessége, hogy a herceg nem feltétlenül hal bele egy elrontott ugrásba vagy egy elvesztett küzdelembe. A játékos egy mágikus tőr segítségével még az időt is képes visszaforgatni, hogy javítsa hibáit.

Egyet előre, kettőt hátra

A nyár egyik sikermozijának ígérkező - Jake Gyllenhaal főszereplésével, és Mike Newell rendezésében készülő - Prince of Persia: The Sands of Time a hasonló című játékot, illetve annak folytatásait dolgozza fel. A trilógia középpontjában az idő manipulálásra alkalmas tőr, illetve a hozzá kapcsolódó speciális képességek álltak. A történetet a sorozatot fejlesztő, és kiadó Ubisoft a 2005 végén megjelent The Two Thrones alcímű játékban zárta le.A következő, elvileg új fejezetet nyitó Prince of Persia-játék kritikai, és pénzügyi sikertelenségének, illetve a hamarosan érkező filmnek köszönhetően a Ubisoft úgy döntött, mégis újabb Sands of Time játékot készít, a The Forgotten Sands története a már lezárt trilógia első és második epizódja között játszódik.


Nincs egyszerű dolga a gonosz ellen küzdő hercegnek

A játékmenet szinte teljesen megegyezik a korábban megismerttel. Az akrobatikus elemek mellett az időmanipuláción, a közelharcon, és a fejtörőkön van a hangsúly. A játék hangulata és megjelenése pedig az első részhez áll a legközelebb. A teszt verzió végigjátszása után úgy tűnik, a francia cég tanult a leckéből. Nem próbáltak meg vacak film feldolgozást készíteni, hanem egy önálló, a mozihoz csak lazán kapcsolódó játékkal lepték meg a rajongókat.

A minőséggel nincs is gond, a The Forgotten Sands hozza a korábbi játékok szintjét, ugyanannyira látványos, izgalmas és szórakoztató. A történet is ugyanazt a sémát követi: a herceg testvére birodalmába utazik, ahol egy minden eddiginél pusztítóbb gonosz erő szabadult el. A katasztrófa miatt a gamer nem igazán találkozik élő emberekkel a világban, marad az akadálypályaként is felfogható termek-, illetve a misztikus erőkkel felruházott ellenfelek sokaságának leküzdése.

Forrás: [origo]
Nem csak csontvázkatonákkal találkozik a herceg

A tesztelőnk által kipróbált verzióban szerepeltek fejtörők is, melyek megfejtéséhez többnyire különböző karok segítségével kellett fogaskerekeket a megfelelő helyre juttatni, és ezáltal emelőszerkezeteket aktiválni, illetve a főhős továbbjutásának útjában álló kapukat kinyitni. Az idő manipuláláshoz a korábbi játékokhoz hasonlóan az idő homokját gyűjtögetni, amihez edényeket kell összetörni, és a homok által életre keltett ellenfeleket kell lekardozni. Az alapok tehát nem változtak, a játék néha már túlságosan is hasonlónak tűnik az előző epizódokhoz.

Keményebb ellenfelek állnak a herceg útjába

Szerencsére azonban bevetettek néhány új elemet is a fejlesztők, ezek nélkül nehéz lenne elhinni, hogy valóban már a rossz emlékű, 2008-as Prince of Persia megjelenése előtt elkezdtek dolgozni az új epizódon. A pályákon például feltűnnek azok az ellenfelek, akik további, könnyebben legyőzhető gonoszokat tudnak megidézni. Ezzel teljesen átalakul a játék taktikai része, már nem csak a leglátványosabb kivégzéseket kell kidolgozni a gamernek, hanem azt is ki kell találnia, hogy szabadulhat meg leggyorsabban a haverjait hívó szörnyektől. Ha a gamer nem birkózik meg a feladattal, akkor hamarosan csontvázak tömkelege jelenik meg a képernyőn, és vághat köztük rendet.

Néhány teremben legyőzhetetlennek tűnő, pajzzsal felszerelt ellenfelek tűnnek fel, akiket szemből teljesen felesleges támadni, minden egyes ilyen próbálkozást képesek visszaverni. Ha ez nem lenne elég, ezeket az ellenfeleket átugrani sem lehet, így felesleges az első részek óta jól bevált szaltós taktikával próbálkozni. A hercegnek, illetve az őt irányító játékosnak nem lehet panasza arra, hogy az ellenfelek elhanyagolják. Minden terem tele van a hős fejére utazó rémekkel.

Forrás: [origo]
Létra és trapéz lesz a vízből, ha hat a varázslat

A legnagyobb újítás, hogy a Herceg mostantól nem csupán a homokot, de a vizet is felhasználhatja a céljainak eléréséhez. Az új speciális képességet a több órányi játékot tartalmazó tesztverzió közepén lehet megszerezni. A játékos ettől a ponttól kezdve nem csupán a hagyományosabbnak számító objektumokat, de a falakon beömlő, a plafonról lefolyó vizet is fel tudja használni az előrejutás érdekében, a képességhez rendelt gomb megnyomása után a víz - meghatározott ideig - szilárd anyaggá válik. A vízeséseken fel lehet szaladni, a lefelé ömlő vízsugarak rúdként viselkednek a gomb lenyomásakor. A víz megdermesztése után nagyon jól kell taktikázni, előfordulhat, hogy akár tucatnyi ugrást kell egymás után villámgyorsan lebonyolítani rövid idő alatt.

Az új képesség mellé négy speciális támadás is bekerül a repertoárba, ezeket felhasználva több ellenfelet is le lehet teríteni egyszerre, és ezeket felhasználva lehet végezni a korábban említett pajzsos ellenfelekkel is. Az összes képesség, támadás fejleszthető, sajnos a teszt verzióban ezt a lehetőséget nem lehetett kipróbálni.

Olcsó játék, nem csak rajongóknak

A The Forgotten Sands szerencsére nem egy szokásos olcsó, csak a névvel eladott filmfeldolgozás, de azért egyértelműen látszik, hogy a fejlesztésre nem fordítottak annyi erőt, energiát, és pénzt, mint a Sands of Time-trilógia epizódjaira. Az újításoknak köszönhetően így is kihagyhatatlan darab lesz a játék, érdemes figyelni a film premierjére, azaz május végére időzített megjelenést. Külön jó hír, hogy a francia kiadó a PC-s verzió mellett a konzolos változatok honosításán is dolgozik, a kipróbált Xbox 360 változatban legalábbis már benne voltak a magyar feliratok.

Tóth Tibor