Szarvasszimulátor és védekezős stratégia

Vágólapra másolva!
A beszédet teljesen nélkülöző szarvasszimulátor, toronyépítős területvédő játék lövöldözős főhőssel, űrbéli tűzpárbajok, és a saját múltja után nyomozó lovecrafti hős hétvégi játékajánlónkban.
Vágólapra másolva!

Magunk sem tudjuk pontosan elhelyezni a videojátékok között a The Endless Forestet, mégis ezt választottuk hétvégi ingyenjátékul. A játék célja nagyon egyszerű: bolyongani kell a mesebeli erdőben, barátkozni, kommunikálni a többi szarvassal, és felfedezni az erdő titkait. Nehézséget csupán az okoz, hogy a szokásos játékbeli chat helyett csupán mozdulatok, a menüből kiválasztható gesztusok, cselekedetek vannak, ezek felhasználásával lehet "beszélgetni" a többi játékossal. Emellett lehet bőgni, virágot szedni aganccsal, futni, ugrálni, forrásból inni. A tulajdonképpeni játék ezzel véget is ér.

Forrás: [origo]
"Erdő sűrűjében szarvasokká lettek..."

A játéktéren az erdő mellett egyelőre egy romos temetőkert, és egy varázsmedence található, később még bővülhetnek a helyszínek. A medencébe belesétálva a játékos átváltozhat nyúllá vagy hollóvá, és így folytathatja a kalandozást az erdőben. A varázs azonban gyorsan elmúlik, és hamarosan ismét szarvas testben találja magát a gamer.

Forrás: [origo]
"...karcsú szarvasokká váltak erdő sűrűjében."

A játékot lehet regisztráció nélkül játszani, így azonban néhány mágikus cselekedetet nem tud végrehajtani szarvasunk. A regisztráció ingyenes, ráadásul a végén még egy világító, teljesen egyedi piktogram is kerül a játékos két agancsa közé. Az egyénítésnek annyi előnye van, hogy felkerül a szarvas átszínezése, a maszk illesztése, az isteneknek való áldozás a hétköznapi cselekedetek közé.

Akinek az emberarcú szarvasos kalandozás túlzottan elvont, de az erdő felfedezése ellen nincs kifogásuk, azok a Wolf Quest legújabb kiadásával tehetnek egy próbát.

Ingyen űrharc a hétvégén

Úgy tűnik, nem kaptak rá a gamerek a csak Direct X 10-es utasításkészletet támogató operációs rendszereken - tehát Vistán és Win 7-en - játszható Shattered Horizonra, mert ismét ingyenes hétvégével próbálják reklámozni a játékot. Az akcióban való részvételhez Steam kliens szükséges.


Nagyobb puskák érkeztek a kiegészítővel

Nem egyszerű a játékos feladata a lövöldözős programban, az űr hidegében, 360 fokban manőverezve kell legyőzni a másik csapat kommandósait. Már egy-egy találat is halálos lehet, mert a sisak, a légtank nagyon könnyen sérül. A feladatot nehezíti, hogy kevés a biztos pont, amihez oda lehet csatolni a harcosok mágneses csizmáját, ezért mindenki folyamatosan mozog.

Forrás: [origo]
A súlytalanságban mozgó célpontra nehéz tüzelni

A Shattered Horizonnak egyetlen hátránya van, abszolút nem rendelkezik egyjátékos kampánnyal. Az online többjátékos küzdelmek azonban annyira szórakoztatóak, és annyira elütnek a többi lövöldében megtapasztaltaktól, hogy mindenképpen ajánljuk a program kipróbálását. Talán találkozunk is valahol az aszteroida övezet egyik csatájában.

Vásárlás előtt kipróbálandó: demók

SANCTUM

A legegyszerűbb stratégiai játék logikát használták fel a Sanctum nevű lövöldözős játék létrehozására a Coffee Stain Studio tervezői. A játékosnak azt kell megakadályozni, hogy a hullámokban érkező szörnyek bejussanak a pálya végén található toronyba.


A tipikus Sanctum pillanat: jönnek a szörnyek és nincs pénz ágyútoronyra

A meccsek két fázisból állnak. Először a játékos építhet terelőket, lassító mezőket, gatling-géppuskákat és villámtornyokat, majd megérkezik a szörnyek hulláma, és megpróbál átkelni a csapdává változtatott harctéren. A szörnyek között szaladgál a gamer is egy távcsöves puskával és egy gépfegyverrel, ám az igazi kárt a korábban felépített tornyok teszik az ellenben. Ha rossz a védelmi vonal, át lehet jutni a fegyverek között, akkor a torony elesik, bármennyire jól lőjjön is a játékos.

A Sanctumot az Unreal Development Kit hajtja meg, futtatásához legalább egy közepesen erős PC szükséges. A játék tíz nehézségi szintet tartalmaz, tesztünk során mi a harmadiknál véreztünk el, a játék fórumán beszélgető gamerek pedig a hetediket tartják megnyerhetetlennek. Sok szerencsét a bátraknak!

DARKNESS WITHIN 2: THE DARK LINEAGE

Sötét, kihalt viktoriánus házak, baljóslatú városok, rejtélyes halottak, dermesztő hideg. H.P. Lovecraft novelláit idéző hidegrázós helyekre viszi el a játékost a The Dark Lineage. A gamer Howard E. Loreidet alakítja, aki a saját múltját, leszármazását, titkait próbálja kinyomozni. A lámpással, reflektorral sétáló nyomozóra szörnyek, rémek, denevérek lesnek minden sarokban.


Ki vagyok én? És ki az a rémség, aki üldöz?

A Darkness Within játékosa belső nézetből irányítja a nyomozót; amit az avatár lát, azt látja a játékos is. Ez alól csak azok a szobák jelentenek kivételt, ahol valami különösen fontos van. Ilyenkor kiveszi a játékos kezéből az irányítást a program, és végigvezeti tekintetünket a fontos pontokon. Ez a súgás időnként zavaró, de könnyen meg lehet szokni, nem rontja le a játékélményt.