A Portal 2 az E3 legnagyobb durranása

Vágólapra másolva!
Jóformán be se mutatták Los Angelesben a Valve sokak által várt, fejtörőkkel teli játékát, a Portal 2-t, mégis ez eddig a videojáték-show legnagyobb durranása. A jövőre érkező programmal egymást segítve játszhatnak majd a Playstation 3, PC és Mac előtt ülő gamerek, úgy, ahogy erre még sosem volt lehetőség.
Vágólapra másolva!

Az eredeti Portalt csak kiegészítésnek szánták a Half-Life 2 mellé, hogy valami extra tartalommal tudják csábítóbbá tenni a bolti verziót. Még a fejlesztőket is meglepte az akciót és kemény fejtörőket egyaránt tartalmazó játék hatalmas sikere, amelynek köszönhetően a folytatás már teljes árú, különálló játékként jelenik meg. A digitális disztribúció (azaz a csak letölthető formában árusított játékok) piacvezetőjének is számító Valve az E3 egyik legnagyobb meglepetésével szolgált a játék bejelentésekor.

A céget alapító és vezető Gabe Newell korábban a Microsoftnál dolgozott, így a Valve és a redmondi óriás kapcsolata eddig felhőtlen volt. A cég játékai megjelentek az Xbox 360-on, és a fejlesztőcsapat folyamatosan lekezelő hangnemben nyilatkozott a Sony konzoljairól. A csapat az E3 előtt furcsa dolgokat kezdett művelni: a jó előre leszervezett Portal 2 rendezvényt lemondták, indoklásként csak annyit árultak el, hogy a buli helyett hatalmas meglepetéssel szolgálnak majd Los Angeles-ben.

A szaksajtóban vad találgatás kezdődött, elképesztő teóriák születtek, de arra senki sem gondolt, hogy a cégvezető a Sony sajtótájékoztatóján tűnik majd fel, hogy bejelentse, a Portal 2 nem csupán megjelenik a PlayStation 3 konzolon, de ráadásul ez lesz a legjobb verzió az összes közül.

Playstation 3, PC és Mac, mint egy nagy boldog család

Az [origo] helyszíni tudósítója ott járt a folytatás zárt körű bemutatóján, ahol még nagyobb meglepetésre is fény derült: a Steam rendszert, illetve technológiát használó PC, Mac, és PlayStation 3 verziókat megvásárló játékosok egymást segítve játszhatják végig, illetve oldhatják meg a Portal 2 feladványait. A platformokon átívelő, 2011 elején megjelenő folytatás nagyjából kétszer annyi fejtörővel szolgál, mint az első epizód, és a feladatok megoldásához a teleport kapuk nyitogatása mellett egyéb eszközöket is fel kell használni.

Forrás: [origo]
Az első részben csak egy eszköz állt a gamer rendelkezésére: a portálpuska

A pályákon elhelyezhető kék kocsonya hatalmas ugrásokra, a piros kocsonya gyorsabb sebesség elérésére használható, ezeket a lehetőségeket a portálok megnyitásával összekombinálva pörgősebb, látványosabb végeredményt lehet elérni, persze ehhez rengeteg gyakorlásra lesz szükség. A játékmenet az új képességektől eltekintve nem változik, a játékosoknak a portálokat felhasználva kell egyik tesztszobából átteleportálni a következőbe, és egészen addig kell haladni, amíg sikerül kicselezni az első epizódban látszólag megölt GLaDOS nevű mesterséges intelligenciát.


Poénokat is lelő a Portal 1. végén elhangzó sláger, a Still Alive

A zárt ajtók mögött bemutatott PC verzió grafikája kifejezetten szép lett, a tesztszobák, illetve az általuk kínált fejtörők változatosak, ráadásul a játékos életére törő MI a szemünk láttára alakítja tovább a helyszínek felépítését, ezzel még izgalmasabbá téve a játékmenetet. Egy új, komikus mellékszereplő is feltűnik, és a fejlesztők elmondták, megpróbálnak az első rész végén hallható, pillanatok alatt világslágerré vált Still Alive című számhoz hasonlót komponálni, bár tudják, hogy ez nem lesz egyszerű feladat. Minden adott ahhoz, hogy a Portal 2 a jövő év legjobb fejtörője legyen, melyet egyébként bármilyen korosztály-, és bármely nem képviselője nyugodtan kipróbálhat.

Tóth Tibor