Saját életünkből csinál videojátékot a Sims atyja

Vágólapra másolva!
A játékosok személyes adataiból csinál játékot Will Wright, a Spore istenjáték és a The Sims életszimulátorok alkotója. A legendás fejlesztő új projektjében nem a játékosnak kell megtanulnia, begyakorolnia a játékot, hanem pont fordítva, és mindennapi életének történései is hatással lesznek a játék történetére.
Vágólapra másolva!

HiveMind, azaz kaptárelme lesz annak a játéknak a neve, amin a békés, lövöldözés helyett a fajok fejlődésére, városépítésre vagy virtuális babák életére épülő programok mestere dolgozik. A játék nem valamelyik ismert kiadónál fog megjelenni, Wright új startup céget indított kifejlesztésére és megjelentetésére.

A tervező a videojátékok új típusát, a személyes játékot szeretné megteremteni a frissen alapított cégben. A HiveMind képes lesz úgy testreszabni magát, hogy a felhasználó életének tényezőit, történéseit is tartalmazza. "Ahelyett, hogy egy olyan játékot csinálnánk, mint a Farmville, amiben a játékosok megtanulják a szabályokat, a mi programunk megtanulja a játékost, a szokásait és beépíti a játékba" - nyilatkozta Wright a VentureBeat technológiai blognak.

A Facebooknál is többet tud a játékosról

A program még bőven a tervezési fázisban van, de Wright úgy véli, hogy a játékosról legalább ötven különböző adatot fog gyűjteni a HiveMind. Egy részük helyfüggő lesz, függeni fog a napszaktól, időjárástól, de a játék azt is szeretné tudni, hogy a felhasználónak kik a barátai, vagy hogy épp mennyi apró van a tárcájában. A VentureBeat cikke is megjegyzni, hogy az ötlet elsőre adatvédelmi veszélynek tűnik, ám Wright meg van róla győződve, hogy az emberek örömmel meg fognak osztani információkat a játékkal a szórakozásuk érdekében.

Forrás: [origo]
Nem kell virtuális világot építeni, a HiveMind a valóságban játszódik

A HiveMind ötletét egy véletlen találkozás adta Wrightnak. A tervező egy amerikai retróbüfébe tévedt be egyszer, ahol éppen a környék autórajongói tartották havi összejövetelüket. Wright, aki maga is autórajongó, remekül elbeszélgetett a hasonló érdeklődésű csapattal. A játék az ilyen véletlen találkozásokat, ismeretlen ismerősökkel való beszélgetéseket fogja többek között elősegíteni a játékosok között.

A magánszféra nem akadály

"Ha tudnék az ilyen alkalmakról, sokkal érdekesebb lenne az életem" - mondta Wright, aki szerint olyan lehetne a rendszer, mint egy Google Maps, ami a felhasználó számára érdekes eseményeket is megjelenítené. A valóságot tenné érdekesebbé a játékos számára.

Forrás: [origo]
Wrightot évek és játékok óta izgatja az élet

A HiveMind elsődleges célpontja a fiatalabb generáció tagjai, akik könnyebben hajlandóak megosztani személyes adataikat az internetes szolgáltatásokkal. Wright szerint a szórakozás, a máshogyan meg sem talált érdekes események rá fogják venni a játékosokat az adatok megadására. A program annyit fog tudni a játékosokról, hogy akár még randioldalnak is lehetne használni, gyakorlatilag elmossa a határt a szórakoztató és a személyes programok között, mivel jelentősy része nem is a számítógép képernyőjén fog játszódni. Ha a HiveMind elég adatot tud a felhasználókról, akkor az életét is játékká tudja alakítani, véli Wright.

Csinos grafika sem kell az életjátékhoz

Wright új ötlete egy létező, kipróbált játékműfajra épülhet rá. Az alternatív valóság játékok (ARG-k) az ezredfordulól jöttek divatba, gyakran alkalmazták őket készülő termékek bevezetését megkönnyítő reklámként is. Az ARG-k megszüntették azt a varázskört, ami a játék terét és a valóságot elválaszotta egymástól: a játékhoz tartozó oldalakról megszerzett telefonszámok, kinyomozott e-mail címek valóban működhettek, a játékosoknak pedig esetenként fel kellett állniuk a gép elől, hogy újabb információkat szerezzenek a való világból. Ezekhez a játékokhoz ráadásul nem kell csinos grafika, elég, ha a tervezők nagyon izgalmas, fordulatos történetet találnak ki, amit a felhasználók kinyomozhatnak.

A nyomozás érdekében végrehajtott apró munkák, megszerzett információdarabok a tudományos fantasztikus irodalomban is megjelentek. A kiberpunk mozgalom egyik elindítója, Bruce Sterling 1999-ben írta le Maneki Neko című novellájában azt a világot, ahol egy központi bábmester oszt ki sms-ben feladatokat a játékosoknak. Charles Stross brit író közeljövőben játszódó Halting State című regényében pedig a Mafia Warsra hasonlító, a számítógép helyett a valós életben zajló játékok a divatosak. Ha elkészül, a HiveMind az utóbbihoz lehet hasonlatos: a játékban valószínűleg össze lehet futni és együtt lehet majd működni a többi felhasználóval is. Hiszen ha a rendszer tudja, hogy melyik felhasználója hol van, milyen az ízlése és mennyire ér rá, akkor egy nagyobb városban egy sörözést vagy akár egy focimeccset is meg tud szervezni.