A kifutók titokzatos világa<br/>

Vágólapra másolva!
Szépek és híresek. Reflektorfényben állnak, minden lépésüket figyeli a világ közvéleménye. Nők, akik a kifutókon keresik kenyerüket. Az ő életüket s azon keresztül a divatszakma rejtelmeit tárja a nézők elé a Spektrum Televízión látható, A kifutók titokzatos világa című sorozat.
Vágólapra másolva!

Claudia, Naomi és Elle

Vajon hogyan indult fényes pályájuk, mely évek óta töretlennek látszik, meddig ragyoghatnak még e szépségek, s hogyan változik az, a lényegéből adódóan állandóan megújuló, sok milliárd dolláros iparág, amit divatnak nevezünk?

Carmen Dell`Orefice 1946-ban lépett először a kifutóra és azóta is dolgozik: nevét a mai napig jegyzi a szakma. Ez persze ritka jelenség. Véleménye szerint ha egy modell karakán személyiség, igazi egyéniség – mint Cindy, Naomi vagy Claudia – van esélye arra, hogy tartósan a pályán maradjon. Ám manapság annyira felgyorsult a divat szívverése, a szép és fiatal külsőért folyó hajsza olyan szélsőségesen abszurddá vált, hogy a lányok 14-15 évesen csöppennek a csillogás e vakító világába. Gondoljunk csak Aleysa Belskayára, Jaime Rishar-re vagy Laetitia Castára, aki 15 és fél évesen került a Cosmopolitan címlapjára! Egy-két év elteltével – közben legalább négy-öt hajszín- és formamegújulással a hátuk mögött – nagy eséllyel azon kapják magukat, hogy kiöregedtek. Pedig, ha jobban meggondoljuk, még csak tinédzser lányok.

A kifutók és magazinok felé több út is vezet. Az egyik, mikor divatmagazinok "Look of the Year" versenyt hirdetnek. Az Elite például évente 35 000 jelentkező közül választja ki a legcsodálatosabbakat. Így tűnt fel Cindy Crawford, Stephanie Seymour vagy Frederique Van de Wall.

A pályára lépés másik módja, mikor a hölgyek portfoliójukkal a hónuk alatt felkeresik a számtalan modell-ügynökség egyikét. A modell-gyűjtés harmadik, viszonylag friss módszere pedig az, mikor ún. "model scout"-ok járják az utcákat, s ha feltűnően szép, fiatal lányt látnak, egyszerűen megszólítják.

Ha a modell magazinnak kezd el dolgozni, a szakmában megszokotthoz képest alacsonyabb óradíjat kap, mert számára egy címlapfotó leginkább a kiugrás talán legjobb lehetősége. De ha egyszer belül kerül a körön, egyre többet kérhet. Az igazán szerencsések persze azok, akikre aztán egy-egy nagyobb reklámozó is felfigyel. Innentől kezdve akár már könyvet is írhat, televíziós műsorvezetővé is válhat, sőt, filmszerepet is vállalhat.

Cindy Crawford a kifutón

Jó, ha tudjuk, hogy a tervező számára a divatbemutató óriási befektetés. Amerikában a megfelelő helyszín bérleti díja legalább 30 000 dollárt kóstál, a fellépő lányok összköltsége is belekerül vagy 135 000 dollárba.

Ám, ha a kollekció "üt", akkor a tervezőnek jó esélye van arra, hogy álomdarabját a szakma egyik leghangsúlyosabb fokmérőjén, az Oscar-díj átadási ceremónián viselje valamelyik híresség. Ez történt Jimmy Choo gyémántokkal kirakott arany cipellőjével például: Cate Blanchett potom 220 000 dollárt fizetett e nem hétköznapi párért.

E végtelenül ellentmondásos világ ragyogásába és mélységeibe mindenki beleszédülhet február 3-án, 10-én és 17-én, ha megnézi Spektrum Televízió A kifutók titokzatos világa című filmjét.

(Spektrum TV)

Ajánló:

A gyorsétteremlánc tulajdonosai Claudia Schiffer, Elle MacPherson, Naomi Campbell és Christy Turlington.