A fiúk tévéznek többet

Vágólapra másolva!
A hazai médiakutatás történetében először vizsgálták a gyerekek médiafogyasztási szokásait, amely azt mutatja, hogy a kiskorúak zöme rendszeres tévénéző, és minden második újságolvasó.
Vágólapra másolva!

A 8-14 éves gyerekek 95 százaléka hetenként többször néz televíziót, rádiót pedig kétharmaduk hallgat hasonló gyakorisággal. Nyomtatott sajtóterméket a korosztály fele, szokott olvasni. könyvet pedig jó egyharmada olvas. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos vizsgálata, amellyel a hazai médiakutatás történetében először feltárták a gyerekek médiafogyasztási szokásait. A korosztály 800 000 tagját reprezentáló 2000 gyereket és valamelyik szülőjét személyesen kérdezték meg idén május-júniusban a piackutatók.

A válaszadó gyerekek kétharmada tartja magát átlagos tévénézőnek. A saját maguk által aktívnak nevezett televíziózók között több a fiú, mint a lány. A 8-14 évesek számára készülő ifjúsági és könnyűzenei magazinok, továbbá az iskolában terjesztett gyereklapok 10 százalék feletti olvasottságot érnek el a korosztályon belül.

A lányok valamivel nagyobb arányban olvasnak könyvet is, újságot és magazint is, mint a fiúk. Életkor szerint is tapasztalhatók különbségek. A 8-11 évesek között többen szoktak akár könyveket, akár lapokat olvasni, mint a 12-14 évesek.

A gyerekek általában pozitívan ítélik meg a reklámokat: 57 százalékuk olvas vagy néz szívesen hirdetéseket. A felmérés kiterjedt a szabadidő eltöltési szokásokra is. A 8-14 évesek leggyakoribb szabadidős tevékenysége a barátokkal való együttlét és a zenehallgatás. Mindegyikre hetenként legalább egyszer időt szakít a válaszadók 80-80 százaléka.

Számítógépes játékkal hetenként legalább egyszer a megkérdezettek 45 százaléka szokott játszani, társasjátékot pedig 38 százaléka.

Többen járnak legalább havonta gyorsétterembe (majdnem egynegyedük), mint moziba (majdnem egyötödük).

Könyvet a megkérdezettek jó egyharmada szokott olvasni. Leginkább a természettudományi és sport témájú műveket kedvelik, állapítja meg a GfK és a Szonda Ipsos közös felmérése.

A 8-14 évesek 28 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel, akiknek zöme gyakran használja is.