Távozott több tv2-s vezető

Vágólapra másolva!
Több munkakört megszüntettek a tv2-nél, köztük a hírigazgatói posztot, amit eddig Bernáth György töltött be. A változások előtt a Tények a teljes lakosság körében a legnézettebb híradó volt, de az utóbbi hónapokban a kereskedelmi tévék célközönségének többsége a konkurens RTL Klub hírműsorát választotta.
Vágólapra másolva!

Hatékonyabb és olcsóbb működést akar a tv2 csúcsvezetése a csatorna több igazgatóságán, ezért megszüntette a hírigazgatói, a műszaki igazgató és az internetigazgatói munkakört. A hivatalos indoklás szerint a tv2-n belüli átalakítással, a hatáskörök alacsonyabb szintre helyezésével lerövidülnek a döntési folyamatok, gyorsabbá válik a munka.

Bernáth György volt hírigazgató az [origo]-nak elmondta, hogy december elsejétől nem dolgozik a tv2-nek, feladatait Bárdos András, a szeptembertől megújult Tények kreatív szerkesztője-műsorvezetője, Kert Attila, a tartalomért felelős főszerkesztő és Pánczél Andrea, a Jó estét, Magyarország, valamint a reggeli hírműsorok főnöke veszi át. Bernáth szerint helyette ezentúl korábbi kollégái felelősek többek közt a műsorkoncepcióért, a menedzsment képviseletéért, a pénzügyekért és a személyzeti, munkáltatói feladatokért is.

A volt hírigazgató azt mondta, a hírműsorok készítésekor többször komoly vitát folytattak arról, hogyan kellene egy-egy hírt megfogalmazni, hogy konkrét esetekben milyen legyen a képi tartalom, vagy a hírsorrend, de Bernáth szerint ezek az ütközések mindig nyíltan zajlottak és hasznosak voltak.

Bernáth elmondta, a döntést, amely érzelmileg érinti, megérti, de nincs benne keserűség. "Baráti hangulatban váltunk el. Nem érzem kritikának, mert a műsorok nem változnak, de meg kell értenem, ha egy kereskedelmi televízió, abszolút normális módon, mindig az aktuális kihívásoknak megfelelően átalakul" - mondta Bernáth, aki szerint a Tények nézettségének alakulását nem hozták fel indokként az átszervezéskor.

Az újságíró azt azonban elmondta, hogy a népszerűség értékelésekor két felfogás ütközött, ő úgy gondolja, a híradó mindenkinek szól, míg mások szerint a reklámozók szempontjából fontos 18-49 éves korosztály meghódítása a legfontosabb cél.

Az ősz elején, a Bárdos-Máté házaspár műsorvezetésével megújult Tények a teljes lakosság körében felvette a versenyt, sőt szeptemberben és októberben jobb eredményt ért el, mint az RTL Klub Híradó-ja, de a fiatalabbak körében rendre lemaradt. Novemberben a tv2 34 százalékos, az RTL Klub hírműsora pedig 41 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 év közötti nézők körében.

Bernáth közölte, hogy még nem tudja, hol folytatja pályafutását, de nem aggódik a jövője miatt, bízik abban, hogy lesz kereslet kommunikációs tapasztalataira.

A hírigazgató mellett távozott posztjáról Hazai Gábor műszaki és gyártási igazgató, valamint Kelemen Gábor, a New Media osztály vezetője is, aki szeptember óta a tv2 teletext- és internetes ügyeiért volt felelős.

Hofherr Krisztina, a tv2 kommunikációs igazgatója az MTI-nek nyilatkozva azt mondta, hogy "a tv2-ben belső átszervezés zajlik". Kereszty Gábor vezérigazgató is csak annyit közölt, új vállalati szervezettel vágnak neki a 2004-es esztendőnek.