A TV2 vesztett Csonttörővel

Vágólapra másolva!
A Nagy balhé című bokszgála közvetítése helyett szombat este a tévézők többsége amerikai vígjátékokra volt kíváncsi. A hétvégén sugárzott sportesemények közül nagyobb sikert aratott a labdarúgó-Eb francia-angol meccse, amely a közszolgálati csatorna húzóműsora volt.
Vágólapra másolva!

Győzelemsorozatot hozott a magyar bokszolóknak a TV2-n műsorra tűzött Nagy balhé, a gálát közvetítő csatorna számára azonban kisebb sikerrel járt a rendezvény. A június 12-én este sugárzott sportműsor legsikeresebb része Nagy "Csonttörő" János és dél-afrikai ellenfele, Zukile Khandisa meccse volt, de a nézettségi versenyben ez is jelentősen lemaradt az RTL Kubon adott aktuális film mögött.

A WBO TV2-n látható kisvilágbajnoki címmérkőzését 1 millió 223 ezren választották, a konkurens adón vetített Bigyó felügyelő átlagos nézettsége pedig 1 millió 380 ezer volt. Az RTL Klub másik szombat esti filmje, a Kémkölykök című amerikai akcióvígjáték átlagos nézettsége (1 millió 254 ezer) szintén magasabb volt, mint a vele részben párhuzamosan közvetített Vörös Viktória-Csábi Bettina mérkőzésé (1 millió 090 ezer).

A szombat esti nézettségi versenyben a bokszgálával egy időben adott MTV-műsor, a labdarúgó Európa-bajnokság spanyol-orosz meccse végzett a harmadik helyen. A dél-európai csapat egy-nullás győzelmét 940 ezren látták a teljes lakosságból.

Hasonlóan alakult a csatornák küzdelme a tévés reklámok megrendelői által megcélzott korosztályt, az ötven év alatti felnőtteket tekintve is, a többség sport helyett amerikai komédiákat választott.

Forrás: MTI
Zidane, a francia-angol főszerepő-je és csapattársa, Trezeguet

Változatosabb volt a verseny vasárnap, amikor mindhárom földi sugárzású csatornának kijutott a sikerből. A teljes lakosság körében a TV2 esti hírműsorai, a Tények, valamint heti magazinja, a Napló, szokásos módon, magas nézettséget értek el, és ebben a kategóriában megnyerték a nézettségi versenyt.

A kereskedelmi szempontból fontosabb 18-49 év közötti nézőket tekintve azonban az RTL Klub vezetett - a Forma-1 közvetítését 130 ezerrel több fiatal nézte, mint a Napló-t, amelynek közönsége kétharmadrészt 50 éven felüliekből állt. Jelentősen módosult a helyzet az autóverseny után, amikor sem az RTL Klub, sem a TV2 filmjei nem tudták elcsábítani a reklámozók fő célcsoportját az angol-francia labdarúgó-Eb-meccstől. A két válogatott este fél kilenc és fél tizenegy között sugárzott összecsapását másfél millióan választották a teljes lakosságból, és több mint 700 ezren a fiatalabbak közül, amivel az MTV mindkét kategóriában legyőzte riválisait.