Tévé nélkül nincs karácsony

Vágólapra másolva!
A magyar közönség háromnegyedének az év végi ünnephez szorosan hozzátartozik a televízió, anélkül csonkának érezné a karácsonyt. A Világgazdaság által idézett felmérés szerint ezzel a hazai nézők tévéfogyasztásban az európai élbolyban vannak.
Vágólapra másolva!

Erősen tévéfüggő a magyar lakosság, különösen karácsonykor - állapítja meg a Research International felmérése, amelyet a Világgazdaság című lap idéz december 20-i számában. A nemzetközi kutatás eredménye szerint a vizsgálatba bevont többi tíz európai országgal összehasonlítva karácsonykor a csehek után a magyarok töltik a legtöbb időt a tévé előtt, a hazai megkérdezettek háromnegyede azt állította, az év végi ünnep idején nem tud meglenni a televízió nélkül.

Az egész évet tekintve pedig már első helyen állnak a magyarok, akik átlagosan napi négy és fél órán keresztül nézik a képernyőn futó műsorokat. Nagyobb bontásban azt mutatják az adatok, hogy a kelet-európai országok lakosai inkább kötődnek a televízióhoz, mint a kontinens nyugati felén élők. Emellett a vizsgálatba bevont személyek közül a keleti államokból többen találták jobbnak az ünnepi műsorokat az egyéb napokon sugárzott programoknál - a magyarok közül több mint negyven százalék.

A vizsgált európai országok közül Franciaországban és Belgiumban állítják legkevesebben (előbbiben a megkérdezettek 8,9, utóbbi esetében pedig 11,3 százaléka), hogy az ünnepek alatt fokozódna étvágyuk a tévéműsorok iránt. Az európai átlag 27,2 százalék. A felmérésben részt vevő 11 ország közül négy nyugati esetében a többség inkább nélkülözné a televíziót.

Magyarországon a közönség nagy többsége karácsonykor is a kereskedelmi csatornákat választja. Az összes európai ország közül itt a legnagyobb azoknak az aránya, akik az ilyen típusú csatornákat választják inkább. Igaz, a többség azt állította, hogy ezek mellett szívesen nézi a közszolgálati adókat is. Franciaországban a megkérdezettek több mint a 40 százaléka a közszolgálatiakat választja, de Belgiumban és Svédországban is sokan döntenek az állami adók mellett.

A magyarok legkedveltebb műsorai karácsonykor a kvízek és vetélkedők, a családi és a klasszikus filmek, de alig érdeklődnek a sportközvetítések iránt. Utóbbit a felmérés szerint a csehek szeretik a legjobban, Nyugat-Európában pedig főleg a sikerfilmek iránt nagy az érdeklődés - írt a Világgazdaság.