Más-más kategóriákban tudják eltalálni a közönség érdeklődését a nagy kereskedelmi csatornák, aminek eredménye, hogy az RTL Klubot a munkanapok végén, a TV2-t a pihenőnapokon választja a nézők többsége. A tévés piacot uraló médiumok közti akaratlan szerepmegosztás régebben kezdődött, de 2005 februárjára a korábbinál is tisztábban rajzolódik ki.
A TV2, bár eddigi történetének egyik legnagyobb vállalkozásába kezdett a januárban indított új szappanoperájával, egyelőre nem tudta megváltoztatni a magyar lakosság többségének hétköznapi szórakozási szokásait, amelyet a délutáni és esti RTL klubos műsorok határoznak meg. A Balázs-Mónika-Fókusz-Legyen ön is milliomos-Barátok közt műsorlánc
nézettsége továbbra is nagyon magas, a TV2 átalakított főműsoridős programjai csak alkalomszerűen vonzanak nagyobb közönséget.
A Jóban-rosszban című pár hete futó TV2-s napi sorozat népszerűsége nem növekszik, sőt, kissé csökkent - a január 31.-február 4. közötti napokban 1 millió 200 ezren nézték a kórházsorozatot, míg konkurensét, a Fókusz-t ennél félmillióval többen. A TV2 bulvármagazinja, az Aktív sem állja a versenyt a párhuzamosan futó RTL klubos produkcióval, a Vágó István-féle Milliomos-játékkal, és ugyanez a helyzet a Jakupcsek Gabriella vezette Multimilliomos valamint a Barátok közt párharcában.
A hétköznapi sikerek után azonban szombaton és vasárnap este általában hidegzuhany éri az RTL Klubot, amely a legutóbbi hétvégén is nagyon kikapott. A TV2 hétvégi népszerűségére jellemző, hogy a vasárnapi Napló már több hete a legnézettebb magyar tévéműsor, a teljes lakosság és a reklámozók által preferált fiatalabb közönség körében is. De hasonló eredményt hoz általában a szombat is - február 5-én Szulák Andrea Activity-játéka győzte le az RTL Klub Szeress most című heti sorozatát, amelyet régebben vasárnap vetítettek, ám egyik műsorsávban sem veszélyeztette a TV2 nézettségét.
Az MTV alig tudott beleszólni az országos kereskedelmi csatornák versenyébe. A közszolgálati adó legkedveltebb műsora ismét a vasárnapi Névshowr volt 1 millió 730 ezres nézettséggel, ami a TV2 esti filmjét, A kód neve: Merkúr-t csak kevéssel, az RTL Klubon sugárzott mozit, az Örömapa 2-t azonban nagy különbséggel előzte meg.
(A három országos csatorna összesített eredményeit mutató diagramok a következő oldalakon találhatók.)
No | A műsor címe | Csatorna | Dátum | Nézettség(AMR) | Közönségarány(SHR%) | |
1. | Napló | TV2 | 02.06. vasárnap | 2 555 206 | 49,2 | |
2. | Legyen ön is milliomos! | RTL Klub | 02.03. csütörtök | 2 259 530 | 43,5 | |
3. | Legyen ön is milliomos! | RTL Klub | 02.01. kedd | 2 176 461 | 42,1 | |
4. | Legyen ön is milliomos! | RTL Klub | 01.31. hétfő | 2 172 982 | 41,5 | |
5. | Fókusz | RTL Klub | 02.01. kedd | 2 107 233 | 41,7 | |
6. | Legyen ön is milliomos! | RTL Klub | 02.02. szerda | 2 095 051 | 41,7 | |
7. | Fókusz | RTL Klub | 01.31. hétfő | 2 082 703 | 42,1 | |
8. | Barátok közt | RTL Klub | 02.03. csütörtök | 2 063 942 | 39,4 | |
9. | Fókusz | RTL Klub | 02.03. csütörtök | 2 036 981 | 42 | |
10. | Legyen ön is milliomos! | RTL Klub | 02.04. péntek | 2 032 832 | 40,9 | |
11. | Barátok közt | RTL Klub | 02.01. kedd | 2 031 902 | 37,7 | |
12. | Tények | TV2 | 02.06. vasárnap | 2 027 130 | 41,7 | |
13. | Fókusz | RTL Klub | 02.02. szerda | 1 985 268 | 41,4 | |
14. | Activity | TV2 | 02.05. szombat | 1 967 896 | 37,8 | |
15. | Tények | TV2 | 02.05. szombat | 1 938 812 | 43,4 | |
16. | Barátok közt | RTL Klub | 01.31. hétfő | 1 930 490 | 35,8 | |
17. | Fókusz | RTL Klub | 02.04. péntek | 1 914 806 | 40,8 | |
18. | Barátok közt | RTL Klub | 02.04. péntek | 1 899 078 | 37 | |
19. | Barátok közt | RTL Klub | 02.02. szerda | 1 863 363 | 35,7 | |
20. | Magellán | TV2 | 02.05. szombat | 1 754 872 | 36,4 |