Nem bír egymással a TV2 és az RTL Klub

Vágólapra másolva!
Tartósnak tűnik a két nagy kereskedelmi csatorna eredményének kiegyenlítettsége a nézettségi versenyben. A néhány hónapja még jelentős fölénnyel vezető RTL Klubot az új év elejére behozta a TV2,  és pozícióját azóta is őrzi. A fej fej melletti küzdelem azonban csak összességében jellemző, mert hétköznapokon az RTL Klub, hétvégéken a TV2 arat.
Vágólapra másolva!

Más-más kategóriákban tudják eltalálni a közönség érdeklődését a nagy kereskedelmi csatornák, aminek eredménye, hogy az RTL Klubot a munkanapok végén, a TV2-t a pihenőnapokon választja a nézők többsége. A tévés piacot uraló médiumok közti akaratlan szerepmegosztás régebben kezdődött, de 2005 februárjára a korábbinál is tisztábban rajzolódik ki.

A TV2, bár eddigi történetének egyik legnagyobb vállalkozásába kezdett a januárban indított új szappanoperájával, egyelőre nem tudta megváltoztatni a magyar lakosság többségének hétköznapi szórakozási szokásait, amelyet a délutáni és esti RTL klubos műsorok határoznak meg. A Balázs-Mónika-Fókusz-Legyen ön is milliomos-Barátok közt műsorlánc nézettsége továbbra is nagyon magas, a TV2 átalakított főműsoridős programjai csak alkalomszerűen vonzanak nagyobb közönséget.

A Jóban-rosszban című pár hete futó TV2-s napi sorozat népszerűsége nem növekszik, sőt, kissé csökkent - a január 31.-február 4. közötti napokban 1 millió 200 ezren nézték a kórházsorozatot, míg konkurensét, a Fókusz-t ennél félmillióval többen. A TV2 bulvármagazinja, az Aktív sem állja a versenyt a párhuzamosan futó RTL klubos produkcióval, a Vágó István-féle Milliomos-játékkal, és ugyanez a helyzet a Jakupcsek Gabriella vezette Multimilliomos valamint a Barátok közt párharcában.

A hétköznapi sikerek után azonban szombaton és vasárnap este általában hidegzuhany éri az RTL Klubot, amely a legutóbbi hétvégén is nagyon kikapott. A TV2 hétvégi népszerűségére jellemző, hogy a vasárnapi Napló már több hete a legnézettebb magyar tévéműsor, a teljes lakosság és a reklámozók által preferált fiatalabb közönség körében is. De hasonló eredményt hoz általában a szombat is - február 5-én Szulák Andrea Activity-játéka győzte le az RTL Klub Szeress most című heti sorozatát, amelyet régebben vasárnap vetítettek, ám egyik műsorsávban sem veszélyeztette a TV2 nézettségét.

Az MTV alig tudott beleszólni az országos kereskedelmi csatornák versenyébe. A közszolgálati adó legkedveltebb műsora ismét a vasárnapi Névshowr volt 1 millió 730 ezres nézettséggel, ami a TV2 esti filmjét, A kód neve: Merkúr-t csak kevéssel, az RTL Klubon sugárzott mozit, az Örömapa 2-t azonban nagy különbséggel előzte meg.

(A három országos csatorna összesített eredményeit mutató diagramok a következő oldalakon találhatók.)

NoA műsor címeCsatornaDátumNézettség(AMR)Közönségarány(SHR%)
1.NaplóTV202.06. vasárnap2 555 20649,2
2.Legyen ön is milliomos!RTL Klub02.03. csütörtök2 259 53043,5
3.Legyen ön is milliomos!RTL Klub02.01. kedd2 176 46142,1
4.Legyen ön is milliomos!RTL Klub01.31. hétfő2 172 98241,5
5.FókuszRTL Klub02.01. kedd2 107 23341,7
6.Legyen ön is milliomos!RTL Klub02.02. szerda2 095 05141,7
7.FókuszRTL Klub01.31. hétfő2 082 70342,1
8.Barátok köztRTL Klub02.03. csütörtök2 063 94239,4
9.FókuszRTL Klub02.03. csütörtök2 036 98142
10.Legyen ön is milliomos!RTL Klub02.04. péntek2 032 83240,9
11.Barátok köztRTL Klub02.01. kedd2 031 90237,7
12.TényekTV202.06. vasárnap2 027 13041,7
13.FókuszRTL Klub02.02. szerda1 985 26841,4
14. ActivityTV202.05. szombat1 967 89637,8
15. TényekTV202.05. szombat1 938 81243,4
16. Barátok köztRTL Klub01.31. hétfő1 930 49035,8
17. FókuszRTL Klub02.04. péntek 1 914 80640,8
18.Barátok köztRTL Klub02.04. péntek1 899 07837
19.Barátok köztRTL Klub02.02. szerda1 863 36335,7
20. MagellánTV202.05. szombat1 754 87236,4