Támad a legszőrösebb Baywatch-lány

Vágólapra másolva!
Xena, Tarzan, vérfarkas és Baywatch-lány egyben, néha párduc vagy majom képében. Ő sem kegyelmez a tévénézőknek, mi sem kegyelmezhetünk neki. Banális a sztori, de naponta 700 ezren nézik. Nézzük, mit néznek!
Vágólapra másolva!

Fél négy: a sárgakarikás műsorokra már jogosult lurkók, pár ezer pasi a képernyő előtt. Svájcisapkás kocsmalakók fordítják tekintetüket a felső sarokba csavarozott tévére, a felszereltebbek betárazzák a videót későbbi képkockázás céljából. Hang nem is kell, nem filmet néznek, csak filmre rögzített képregényt. Egzotikus vadállatok, fülledt dzsungel és mindenek előtt a hiányos öltözetű "jó csaj": Sheena, a dzsungel királynője.

A szigorú kritikus joggal morgolódhat, ha Douglas Schwartz, a Baywatch és Steven L. Sears, a Xena producere kitalál egy szexi dzsungel-istennős turmixot, akkor megint adnak a kultúrának. Rögtön itt az első tévedés, nem ők találták ki: Sheena néni 1937-ben született New York-ban, Mort Meskin rajzasztalán. Meskin nevéhez olyan B-kategóriás hősök kötődnek, mint az Aranysrác (Golden Lad), Johnny Quick vagy Captain 3D, de misztikus sci-fi kalandok mellett, rajzolt romantikus képregényeket is Fiatal szerelem (Young love) és Menyasszonyok (Brides) címen.

Sheena kétségtelenül jó családba szültetett: "apja" Tarzan, Edgar Rice Burroughs hőse, "anyja" Ayesha, más néven She, H. Rider Haggard afrikai varázslónője. (Haggard neve, amúgy a Quatermain történetekből lehet ismerős, mint például a Salamon király bányái.) Talán a szemérmetlen koppintásnak köszönhető, hogy a jogtulajdonos Eisner-Iger Studio, próbaként a Wags (Kópék) című brit képregényben jelentette meg az első Sheena-történeteket, majd a szigetországi siker hatására importálták vissza, Amerikába.

Poszterlány, Bond Girl és Baywatch-babe

Sheena 1955-ben jelent meg először mozgóképen. Ne feledjük, ekkortájt Marilyn Monroe és Jane Mansfield volt az ideál. Az eredetileg pin-up poszterlányként domborító Irish McCalla, szőke dauerrel, csókosra rúzsozott szájjal, párducbőr bikiniben jóval bujább volt, mint a későbbi Sheenák.

Egy kocka a képregényből

1984-ben, a 01-09-11 óta ritkán játszott King Kong-mozi rendezője, John Guillermin forgatta az eddigi egyetlen Sheena-mozit, Tanya Roberts főszereplésével. A mozi akkorát bukott, hogy Guillermin King-Kongot élesztette újra (Kong él!, 1986), Roberts pedig a Bond Girl lett a '85-ös Halálvágtában (A View to Kill) -, amely ugyebár, nincs a legsikerültebb,18 hivatalos Bond-mozi között. A húszból.

16 év, a Xena és a Baywatch sikere és kifulladása, valamint a 90-es évek hosszúhajú-csupaszmellű Tarzan-sorozatainak sikere kellett ahhoz, hogy a Schwartz-Sears producerpáros újabb pörgős szoftszexi-akicó-matiné-sorozat készítésébe fogjon. A Sheena nem lett volna rossz választás, ha marad egyszerű kaland, de sajnos, a készítők indokoltnak láttak a kelleténél pár kanállal több misztikumot. Az új Sheena ugyanis a szó szoros értelmében cicababa, szakkifejezéssel "theriomorph", azaz alakváltó. A minden körülmények között illatos és jól ápolt, szőkített hölgy ugyanis varázsló, aki az adott harci helyzetben indokolt emlős állattá - többnyire kecses párduccá, de szükség esetén majommá vagy bivallyá - is tud változni. Ez pedig már gagyi. Sheena emlős mivolta, persze olyankor is szemet szúr, amikor épp emberi alakban mutatkozik. És vajon ki lehetne alkalmasabb erre a szerepre, mint egy volt Playmate?