Top 10: kéjnők és kémnők

Vágólapra másolva!
"A tévé a szem rágógumija" alapfeltevés hatványozottan érvényes akkor, amikor kellemes látványban van részünk. Az egyszerűbb tévésorozatokban a hölgyek nagy része nem bánja, ha kidolgozott felsőtestet láthat, a férfiak pedig nem feltétlenül kapcsolnak el, ha a képernyőn egy kócos, fehérneműre vetkőzött rendőrnő mászik ki egy ablakon. Most a nőkre, mint csodálatunk tárgyára koncentráltunk tízes listánkon.
Vágólapra másolva!

Számos olyan tévésorozat készült már, ahol nem feltétlenül a rafinált nyomozáson vagy a szédületes sztorin volt a hangsúly, sokkal inkább a látvány volt a fontos. Nem állítjuk, hogy az alábbi tíz, női főszereplőket felvonultató sorozat összes darabja ötlet híján, csak összedobva készült, de belátható, hogy gyakran nem a bemutatott bűntény, a telefonba elváltoztatott hangon morgó zsaroló, a pályaudvari büfét álarcban megtámadó titokzatos alak okozott izgalmat a férfinézőnek, hanem egy alulöltözött kémnő, egy bikiniben koktélt szürcsölő nyomozónő vagy egy rendőrnő látványa, aki - természetesen csak azért, hogy beépüljön a lokális maffiába - elmegy táncosnőnek egy sztriptízbárba.

Magyar sorozatokra kevésbé jellemző az, hogy egy bombanőt állítva a középpontba próbálták volna feltornázni a nézettséget. Fel-feltűntek szemrevaló színésznők korábbi magyar tévésorozatokban, mint ahogy most futó építési vállakozós családregényben és magánkórházas szériában is akad jócskán vonzó, csinos szereplő: de bizton állítható, hogy a történet nélkülük is ugyanúgy folyna, és a nézettség sem csökkenne radikálisan, ha őket kiírnák a sorozatokból. Talán az Első generáció volt olyan, ahol a látvány dominált, a Kamarás Iván vezette drogdiszkóból, a luxusvillákból, flancos sportkocsikból csodálatos - de színésznek kissé suta - nők bukkantak fel. A főképp modellekkel felvett, sokaknak elérhetetlen gazdagságot bemutató magyar akciósorozat képi világban verte a magyar vetélytársakat, de mégis vékonyka volt ahhoz, hogy a Top 10-be felkerüljön. Azért egy képet becsempészünk, hogy mindenki lássa, miről is volt szó jó öt éve, az RTL Klub merész (de nézettségben buktát eredményező) sorozatában.

A listán főképp amerikai sorozatokat találunk. A "jó nő elviszi a sorozatot"-elv még a végeláthatatlanul hosszú szappanoperák - néha kissé egysíkú - világára is jellemző, hiszen a legtöbb telenovella bombanőt álít a középpontba (vagy épp egy ragyogó, csinos nőt, aki szándékosan rondának maszkíroznak, hogy aztán kiviruljon). A szappanoperák világát nem érintjük, csak olyan sorozatokat említünk, amelyeket itthon is láthatott a tévénéző, általában országosan fogható tévécsatornán. Megkockáztatjuk, hogy az alábbi szériák egy része csúnya bukás lett volna, amennyiben egy csúnya, vérszegény kislány vagy egy ellenszenves fickó játssza a főszerepet. A szépség és a csúnyaság persze szubjektív, miképp ez a lista is az - vitatkozni persze lehet a sorrenden, a felkerült produkciók látványvilágán és a sztorik igényességén, eredetiségén. Lássuk őket!

10. Charlie angyalai (Charlie's Angels)

Öregember nem vénember, mint ahogy az oldszkúl is kezd divatba jönni, hölgyeknek meg pláne nem firtatjuk a korát. Cameron Diaz, Lucy Liu és Drew Barrymore elődei Kate Jackson, Jaclyn Smith és Farrah Fawcett voltak a Charlie angyalai indulásakor, és valószínűleg csak rémisztő írói baki miatt került képbe, illetve képernyőre a három szexi magánnyomozó hölgy mellé a titokzatos Charlie asszisztense, Bosley, aki mégiscsak az esztétikai összkép rongálását szolgálta. Charlie szerencsére csak akusztikailag volt jelen, így azért figyelmünket a hölgyekre összpontosíthattuk. Divatbemutató a hölgyek testén, samponreklám a fejükön - minden adott volt, hogy 1976-ben kocsányon lógjanak a férfi nézők szemei.

Kebelfaktor: Szemérmesség, némi napfürdőzés kíséretében, esetleg egy elővillanó térd az utcán, de a 70-es évek mégiscsak a 70-es évek voltak. Dekoltázs ritkán, garbó gyakran. 2/10

Sztori: Inkább az agytekervényeket dolgoztatta meg, semmint a szemmozgató izmainkat. Kár, hogy Charlie-ról mindig lemaradtak a tehetségtelen operatőrök. 7/10

Kit adott az utókornak? Cheryl Ladd és Farrah Fawcett valamennyivel több tévés szerepet kapott a továbbiakban, de egyikük sem kerül be a panteonba.