2006 tavasza a tévében

2006.06.01. 10:40

A négy legnézettebb hazai tévécsatorna programigazgatóit, PR-vezetőit kérdeztük arról, miképp látják az elmúlt hónapokat, mire büszkék, mit szégyellnek, vajon ugyanazt látták-e, mint a nézők. Természetesen a negatívumokról nemigen beszéltek, inkább a sikereket emelték ki, mi meg (most) nem gonoszkodunk, nem kommentálunk, a nyári tervekkel pedig külön foglalkozunk pár napon belül. Nézzük az elmúlt hónapokat a csatornák szemszögéből!

Pusztay András, a Magyar Televízió egyes csatornájának műsorigazgatója úgy véli, sikeres tavaszt tud maga mögött az MTV: "Mind gazdálkodásában, mind műsorpolitikájában megújult a közszolgálati televízió. Az intézmény 2005-ben pozitív egyenleggel zárt, és emellett hiteles műsoraival egyre több nézőnek nyújt érdemi választási lehetőséget a kereskedelmi televíziók programjaival szemben. Miután a nézők többsége a közszolgálati televíziót tartja a leghitelesebb hírforrásnak, múlt évben növeltük a hír- és hírháttér programok számát és adásidejét. Hétköznaponként immáron tíz Híradó jelentkezik" - mondta.

A Magyar Televízió a választási időszakra büszke. "Óriási nézőtáborhoz szólt, elsődleges és hiteles hírforrás volt a 2006-os parlamenti választási kampány idején az MTV - a rendszerváltás óta először nem érte sem panasz, sem elmarasztalás. Ezt a nézők is díjazták: a Híradó, amely több mint 20 százalékkal növelte nézettségét a 2002-es kampányidőszakhoz képest, külön kiadásokkal is jelentkezett az idei kampány időszakában. Az Este ez idő alatt csaknem megduplázta nézettségét. 2006. április 13-án nézték a legtöbben, akkor 889 ezer választókorú látta a műsort. A kampány véghajrájában a Magyar Televízió rendezte meg április 5-én Gyurcsány Ferenc és Orbán Viktor vitáját, egy napra rá pedig a négy parlamenti párt listavezető miniszterelnök-jelöltjének szópárbaját" -emlékeztetett Pusztay. A voksolás két fordulójának estéjén a Magyar Televízió a leghosszabb, legnézettebb és (a műsorigazgató szerint) a legtartalmasabb választási műsort készítette.

A szórakoztató műsorok közül az MTV-nél büszkék a jó nézettséget hozó Szenes turné-ra, hiszen átlagosan minden negyedik televíziózó felnőtt választotta péntek esténként ezt a produkciót. "A Krém - édes mindenkinek című zenés-szórakoztató műsor is rendszeresen jól szerepel" - tette hozzá. A Színészportrék című műsort is kiemelte Pusztay András: Alföldi Róbert vendégei közt megfordult már Kállai Ferenc, Törőcsik Mari, Garas Dezső, Makk Károly, Komlós Juci, Szabó Gyula, Avar István, Székely Éva, Bodrogi Gyula, Harkányi Endre és Máthé Erzsi. A Nagy Vita hétfőig 171 adással büszkélkedhetett, kedvelt műsora az m1 koraesti sávjának. A műsorigazgató az MTV tavaszi kulturális megújulását (Abszolút, Feszti körkép) is örömmel üdvözölte, akárcsak a szeptemberben debütált Dob + Basszus-t, amely komoly szakmai díjakat nyert már. "Az m1 brand-jei - a Kékfény, A TV ügyvédje, A szólás szabadsága és a Kultúrház - töretlen népszerűségnek örvendenek" - tette hozzá.

A kudarcokat firtató kérdéseinkre választ nem kaptunk, ellenben a jól szereplők listája bővült még: a 2006-os Kamera Hungária Televíziós Műsorfesztivál MTV-s díjazottjaira büszke a csatorna. Színes riport kategóriában a Roma Magazin nyert, tudósítás kategóriában a Hír Főszerkesztőség egyik anyaga futott be, de emellett több díjat zsebelt be az MTV - csak Lévai Balázs hármat is kapott.

"Nem mellékesen, a Magyar Olimpiai Bizottság Nívó-díjjal jutalmazta Schulek Csabát, a sport adások főszerkesztőjét. A közelmúlt kiemelkedő színvonalú közvetítések közül a téli olimpiát emelném ki, amely három hétig tartotta lázban a téli sportok szerelmeseit" - tette hozzá Pusztay.

Rudi Zoltán két hete egy sajtótájékoztatón büszkén jelentette, hogy az MTV tavaly betartotta a szűkre szabott kereteket. "2005-ben 16,5 milliárd forintunk volt műsorkészítésre. Addig nyújtózkodtunk, amíg a takarónk ért, nem szaladtunk könyörögni a kormányhoz további forrásokért. Teljesítettük, amit elvárt a néző, a közelmúltban: az MTV nyertese volt a választásoknak, ugyanis mi nem a 18-49-es kereskedelmi célcsoportnak, hanem az egész országnak készítjük műsorainkat" - közölte. Az elnök szerint a nézettség az m1 és m2 esetében nem elsődleges, miközben úgy véli, hogy a hitelesség fontosabb, mint a híresség (célzott ezzel a kereskedelmi tévékre), a pontosságot pedig többre becsüli, mint a gyorsaságot. Rudi ugyanekkor jelentette be, hogy az MTV kész kivonulni a reklámpiacról, amennyiben "értékálló, kiszámítható" finanszírozás által megteremtik a Magyar Televízió teljes gazdasági és politikai függetlenségét.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK