A csatársorban Berényi, Fábry, Frei, Columbo

2006.06.20. 9:52

A nézettségi adatokból világosan látható, hogy a bánatos, szomorkás előnyár után múlt héten végre beköszöntött a kánikula: nem volt olyan műsor, melynek nézettsége megközelítette volna a kétmilliót.

A futball-világbajnokság alapvetően meghatározza napjainkban a tévézési szokásokat, noha ez nem egy túl eredeti felismerés. Azon a listán, melyen a műsorfélék csak legnézettebb adásukkal szerepelnek, a Top 30-ból 24 helyet a TV2 csípett meg múlt héten: ez főképp annak köszönhető, hogy a nagy rivális szinte csak futballt közvetített háromtól ötig, néha hattól nyolcig, illetve kilenctől este tizenegyig. A legnézettebb meccs a Brazília-Horvátország volt, de ezt megelőzte három műsor is: a pénteki Barátok közt 1,69 millió nézőt vonzott (az épp tévézők 42,4 százalékát), az Esti Showder 1,67 millió magyart ültetett a tévé elé, Columbo hadnagy pedig 1,61 millió honfitársunk szeme láttára szaglászott. Nem volt műsor, mely átvitte volna a kétmilliós nézettségi határt, sőt, meg sem közelítették az adások ezt a számot - ebből pedig mindenféle meteorológiai adatok tanulmányozása nélkül is ki lehet következtetni, hogy jó idő volt az év 24. hetében, június 12. és 19. között, kevesebben bámulták a tévét, mint korábban.

A legnézettebb meccset közel 1,6 millió honfitársunk nézte, noha volt jobb találkozó a vébén: de a félistenként tisztelt, imádattal körülrajongott brazilok közepes bemutatkozására sokan voltak kíváncsiak. A labdarúgó-világbajnokság nézettsége várhatóan egyre nőni fog, a nyolcad- vagy a negyeddöntők után várható ugrás. Az sem elhanyagolható tény, hogy az AGB Nielsen nem méri a szórakozóhelyeken meccset nézők számát, márpedig sok kocsmában több tucat, kivetítők előtt pedig több száz drukker gyűlik össze - és fogyaszt el sok italt, a vendéglátóiparból élők nagy örömére. Egy szavazásból kiderült, hogy olvasóink 2-3 százaléka rendszeresen nagyobb tömegben, kivetítőn nézi a mérkőzéseket.

Frei Tamás a szépségipar titkairól próbált többet megtudni, Dossziéját 1,56 millió néző nyitotta ki hétfő este. A legnézettebb Tények (vasárnap) 1,44 millió, a legmenőbb RTL-es Híradó (csütörtökön) 1,38 millió nézőt vonzott. Mivel az RTL-es estéken jobbára izzadó férfiemberek kergettek egy labdát, az m1 három műsort is "delegált" a Top 30-ba: az Önök kérték című kívánságműsoron 1,11 honfitársunk mélázott nosztalgiázva, a Szuperbuli ismétlésére 825 ezren bólogattak ütemesen, megadva a ritmust a papuccsal, ugyanakkor a legnézettebb MTV-s hírműsor a 717 ezer nézőt érdeklő esti Híradó volt, szombaton. Jellemző, hogy Lajcsi műsora 19,2 százalékkal, A zűrhajó című vígjáték pedig 17,6 százalékos közönségaránnyal is fel tudott kerülni a 30 legnézettebb műsorba - ezt leginkább a gyepen szaladgáló futballistáknak köszönhetik.

A 18 és 49 éves kor közti célcsoportnál viszont sem a leváltott Berényi András, sem az ajtóból még egyszer visszaforduló Columbo nem tudta elvenni a foci elsőségét: a legnézettebb műsor a reklámozó célcsoportjában a kedd esti meccs, a brazilok bemutatkozó mérkőzése volt. Frei is közel 40 százalékot jegyezhetett fel, akárcsak Fábry, aki az RTL által mostanság feltűnően futtatott Medveczky Ilonát látta vendégül, többek közt - ezzel a dobogós helyek el is keltek. Az ötödik helyre beért a Barátok közt, a célcsoportban a Híradó pedig megverte a Tények-et.

A legnézettebb hazai tévécsatorna a vébé első teljes hetében az RTL Klub volt, 27,5 százalék választotta általában. A TV2 szűk egy százalékkal volt mögötte, az m1 a teljes lakosságnál 13,8 százalékot szerzett (pont annyit, mint a tavalyi átlaga), a Viasat pedig 4 százalékot jegyezhetett fel. A 18 és 49 éves kor közti nézőknél nagyobb az RTL fórja, 30,3 százalékukkal szemben a TV2 26,9 százalékot ért el. Este, főműsoridőben, a kereskedelmi célcsoportban bő hét százalék az RTL Klub előnye - azaz, bár nyilván sok helyen elkeseredett harc megy a távirányítóért, de mégiscsak futball-vébé van.

Kalmár Csaba

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK