Bemutatkozott a magyar Al Bundy

2006.10.18. 11:05

Minden este harc megy a nagy tévék közt. Tegnap este mutatkozott be az Egy rém rendes család Budapesten a TV2-n - persze az RTL Klub az itthon régóta népszerű, így felettébb várt Vészhelyzet 12. évadjának első részét indította ellene. A dokik elverték a cipőboltos eladót, de ez nem olyan nagy meglepetés annak, aki figyeli a nemzetközi trendeket. Nézzen képeket!

Magyarországon szituációs komédia igazán nagy sikert nem ért el, legfeljebb a Família Kft. volt közkedvelt - de csak azokban az években, mikor még nem indultak el a kereskedelmi csatornák, azaz nem volt valódi választási lehetőség a televízió előtt ülve, hacsak a C-kategóriás horror-videókat nem számítjuk annak. Ebben az országban bukott már meg a Tea című TV2-es próbálkozás, került le hamar a képernyőről a Limonádé nevű RTL-es szitkom, a Szeret, nem szeret késő éjjel futott, pár percben (ez különben licenc volt, nem úgy, mint az előbbi három). Jellemző, hogy a világ számos országában őrületes sikert elért Jóbarátok itthon csak egy kedvelt, de különösebb tömegeket nem megmozgató komédia-sorozatként ment le, Joey-ról nem is szólva. Miközben már az Egyesült Államokban is változott a trend, és szinte teljesen eltűntek a szitkomok a legnézettebb műsorok listájáról, itthon bejön egy, ráadásul nem is saját: az 1987-ben, azaz közel húsz éve leporolt Married with children, a Rém rendes család.

A tizenegy évadot megélt családi komédia, mely főképp a bunkó viccekre, csipkelődésekre, egymás dehonesztálására épül, Magyarországon felettébb közismert, legalább három csatorna adta évekig, így a TV2 nagy riválisa, az RTL Klub is kiszívta belőle az erőt az évek során. A kétmillió tévézőhöz eljutó Cool tévé napi három részt vetít most is az eredetiből, ráadásul nem is hajnalban, egy eldugott műsorsávban, hanem este fél nyolc és kilenc között, azaz főműsoridőben. Heti 15 eredeti epizódról van szó tehát, és az RTL-hez tartozó csatorna választása nyilván nem véletlen, ezzel a dömpinggel is gyengíthető az ellenfél.

Hogy mi szükség volt erre, hogy ki hitt ennyire e roppant rizikós próbálkozás sikerében, hogy miért pont egy igen kopott klasszikusnak kellett remake-t készíteni? Ha feltétlenül szitkom kell, talán jobb ötlet magyar szövegírókkal dolgozni, mert egy feldolgozásnál mindenki óhatatlanul is az eredeti verzióhoz hasonlítja a magyar kistestvért, és nem feltétlenül az utóbbi jön ki győztesen egy ilyen csatából. Aki szereti Bundyékat, olyannak szereti, amilyenek - ezért a magyarítás talán kockázatosabb húzás, mint kitalálni egy új koncepciót, sztorit, karaktereket.

AGB

Nézze meg nagyban a "lázgörbét"

Az első rész tegnap este lement, és ha a debütáló, nagy promóciót kapott epizód nem hoz nagy nézettséget, igen ritkán alakul úgy, hogy később beerősít. Tegnap, a kereskedelmi csatornák célcsoportjánál, a 18 és 49 éves kor közti nézőknél a TV2 még az Aktív-val és a Jóban Rosszban-nal megverte az RTL-es szappanoperát, ám a Fókusz-Barátokközt tengely már felülmúlta az Áll az alku-t, aztán pedig nem volt kegyelem, jóval többen választották a visszatérő Vészhelyzet-et, mint Bándi Sanyit.

"A sorozat első része hozta a várakozásokat. A sajátos humor és a műfaji sajátosságok miatt számítottunk rá, hogy a nézők nem azonnal tódulnak majd Bándiékat nézni, de az első adás számai így is jók. A sorozattal számos fiatal nézőt értünk el, az évek óta erős Vészhelyzet-tel szemben futó műsor a legfiatalabbak között már most osztatlan sikert aratott, a folytatások feladata lesz, hogy a többi célcsoportot is fokozatosan meggyőzze" - mondta Rényi Ádám, a TV2 PR-csoportvezetője.

A következő hetekben biztosan kiderül, van-e igény egy ilyen remake-re, megérte-e a sok tízmillió forint - csak arra nem kapunk választ, hogy - ha már a karakterek ugyanazok, a poénok hasonlóak - kinek az ötlete volt rettentő jellegtelen, szörnyen unalmas cincogásra felcserélni a sorozat eredeti zenéjét?

Kalmár Csaba

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK