Országimázs Trabanttal és hányással

Vágólapra másolva!
Nagy pénzeket fordít a kormány az ország imázsának ápolására, csak éppen ezen összegek jelentős része reklámokban ölt testet, és jóval kevesebb figyelmet fordítunk a nem tudatosan, előre megfontolt szándékkal elhelyezett Magyarország-képeknek. Pedig a megoldás pofonegyszerű, hiszen léteznek olyan amerikai valóságshow-k, amelyeket külföldön is forgatnak, illetve léteznek tévésorozatok is, melyeknek hősei eljutottak hazánkba. Ezeket milliók nézik világszerte: mit látnak? Mennyi a valóság, mennyi a fikció?
Vágólapra másolva!

Ki ne emlékezne arra, amikor MacGyver átruccant a vasfüggönyön túlra, amikor az Elveszett ereklyék fosztogatói szemrevételezhették a misztikus ködbe burkolt magyar valóságot, vagy amikor az Alias szépséges kémnője, Sidney Bristow Budapesten, egy világméretű összeesküvést göngyölített fel? A közelmúltban két valóságshow is közbeiktatta megállóként Magyarországot. Most ezekbe is belepillantottunk: vajon mit látnak tévénézők milliói Magyarország szépségeiből?

Írásunk apropója az idehaza is ismert Nagy Ő című reality amerikai eredetije, mely a The Bachelor címre hallgat. Az ABC-n futó sorozat már közel sem sütkérezik régi dicsfényében, mégis immáron a 9. évadát tapossa, ami elismerésre méltó szám, pláne, ha figyelembe vesszük, hogy akadt három évadnyi spinoff-ja is, The Bachelorette címen, amelyben egy hölgy választhatott 25 férfitársa közül - érdekes módon a nézők inkább a férfit szerették meg a rózsaadó szerepkörben. Itthon három sorozat futott belőle a TV2-n, a legidétlenebb az volt, amikor Molnár "VV" Anikó mazsolázgatott a nála fél fejjel alacsonyabb, gátlásos kérők közül, miközben már egy ideje Bochkor Gábor szeretője volt.

Az idei Amerikai Nagy Ő ezúttal kilépett az országból, Rómába tette át színhelyét és felvette a The Bachelor: Rome címet, ráadásul, a nők kiszemeltje ebben az évadban egy igazi olasz származású herceg, aki civilben egyébként az amerikai üzleti életben dolgozik. A vérfrissítés és a nézők számára eleddig ismeretlen helyszínek bemutatása be is vált, a sorozat továbbra is sikeres, majdnem tízmillióan követik hétről-hétre. Az olaszországi tartózkodást természetesen részről-részre 2-3 utazással kötik össze, ahova a Nagy Ő magával viszi a hölgykoszorú legszebb virágait. Mint arról már beszámoltunk korábban, egy ilyen kéjutazás kapcsán jutottak el szeptember 7-e és 12-e között Magyarországra a versenyzők, a Magyar Turizmus Zrt. meghívására, mert amerikai turisták további beutazását remélték az ország bemutatásától.

Az efféle megjelenéstől viszont nem biztos, hogy megjött a hátizsákkal a tévé előtt ülő, és már csak az indulásra váró amerikai nézők kedve. Ezúttal ugyanis a körülmények miatt sajnos nem volt arra lehetőség, hogy a város számos pontján megforduljanak a résztvevők, hiszen a The Bachelor hétfői adásában már csak három hölgy versengett a hercegi szívért, így nem csoportos randikat szerveztek, hanem egyéni utazásokat - mégpedig Svédországba, Szicíliába és Magyarországra.

Ki tudja miért, de úgy alakult, hogy a három helyszín közül éppen Magyarország kapta a legkevesebb műsoridőt (8 perc - a svédek 9-et, Szicília meg 13-at), ráadásul éppen Budapest volt az a város, ahol talán a legkevesebb helyi jellegzetességet sikerült bemutatni. Míg a svédeknél a vidám parktól kezdve, egy jégbisztrón mindenféle mókában volt része a párnak, addig idehaza, mindössze a budai borfesztivál kapott nyilvánosságot, ahol kulturáltan lehet alkoholizálni és élő zenét hallgatni.

abc

Borzalmas élete van az olasz hercegeknek

Minden más egyéb, amit Magyarország képviselt, kimerült pár vágóképben, melyek dinamikáját szinte minden egyes alkalommal a képbe bezakatoló villamos teremtette meg, így bizonnyal Budapest a villamosok városaként rögződik az amerikai nézőben. Sajnos a beígért, romantikus dunai hajókázás, a sok premier plánnak köszönhetően, a budapesti látnivalókból keveset mutatott. A Budapest-epizód nagy részét egy elegáns pesti szállodában megrendezett vacsora tette teljessé, majd a luxuslakosztályban hajthatták álomra fejüket a "játékosok".