Pezsgő, lencse, tévé

Vágólapra másolva!
Nem volt kérdés, mely hazai tévécsatorna vonzza az év utolsó estéjén a legtöbb nézőt: a TV2 magabiztosan nyert, mivel az RTL Klub kizárólag régi szórakoztató műsorait kínálta a készülék előtt szilveszterezőknek. Önmagához képest jól teljesített az MTV, főképp a teljes lakosságnál, gyenge estét zárt célcsoportjában a Viasat, és az ATV is megcsípett jó százezer nézőt. AGB adatok a pezsgő, malac és lencse után.
Vágólapra másolva!

Szilveszterkor több tévéshow is felvételről ment, ez tette lehetővé, hogy ugyanazon - néha unalomig ismert - szereplőket lássa az otthonában, a készülék előtt ragadt magyar: sok hazai médiaszemélyiség, humorista haknizta végig a karácsony és újév közti pár napot, felvételről újabb forgatásra sietve. Akadt csatorna, mely csak ismétlésekkel rukkolt elő, de olyan is (Film+), amely kizárólag katasztrófafilmekkel és thrillerekkel riogatta a nézőket.

A szilvesztert egyértelműen a TV2 nyerte, mivel az RTL Klub nem ment bele a harcba: a piacvezető csatorna archív, pókhálóval átszőtt, poros anyagokat halászott elő, és több évvel ezelőtti műsorokat biggyesztett egymás mellé: így kerülhetett ismét a képernyőre például a Kész átverés egyik őskori adása, még azokból az időkből, amikor Boros és Bochor vezették a műsort. De ugyanígy láthatta az RTL-re kapcsoló néző a Vágónál vendégeskedő Heti Hetes-t, az azóta a TV2-t erősítő Verebessel és Havassal: csak a szemét dörzsölhette a pityókás tévéző, tűnődve, hogy a pezsgő volt sok, vagy tényleg jól lát.

Kétmilliós nézettséget csak a TV2 szállított az Áll az alku különkiadásával, az Activity-vel, az Irigy Hónaljmirigy show-val, a Mikroszkóp Buék-kal és a Himnusszal. Sas József kabaréja volt a legnézettebb műsorszám a magyar tévéknél: a készülékek előtt ülők közel fele ezt nézte. A kereskedelmi célcsoportban hasonlóan alakult a helyzet, negyven százalékos közönségarány felett teljesített három műsor is, de a Himnuszra is maradt a csatornánál a fiatalabb tévézők közel 43 százaléka.

Az RTL Klub gyakorlatilag lemondta a meccset azzal, hogy a híradó után kizárólag régi anyagokat kínált a nézőknek - közlés szerint azért, mert a csatorna célcsoportja ekkor inkább bulizik, nemigen néz tévét. A régi, leporolt anyagok előkerülése után legalább láthatták sokan újra a régi Bartha Sylviát, aki kétségkívül szemrevaló tévés volt, de a Pasik, vagy a régi Legyen Ön is milliomos nem hozta lázba az országot. A Buék 2007 fél kilenc és éjfél közt átlagban 903 ezer honfitársunkat érdekelte, Madonna koncertjét is megnézték éjfél után bő félmillióan.

Az egymilliós nézettségű műsort nem túl gyakran előállító m1 ezúttal több ízben is átvitte a lécet - és még a Himnuszt is 1,37 millióan itt hallgatták. Jól szerepelt a teljes lakosságnál a Híradó, az Önök kérik, a kabaré. A Krém-hez érve csökkent az MTV egyes csatornájának nézettsége, de éjfélre sokan visszakapcsoltak, így a Húzzátok cigányok vagy a Táncdalfeszivál is jó nézettséget hozott. A fiatalabb nézőknél 11,5 és 18,6 százalékos közönségarány közt teljesített a csatorna, majd húsz fölé került éjfél után.

tv2

Képek a TV2 kabaréjából

A három nagyobb küzdelmét összesítve látható, hogy este hét és éjfél közt a TV2 41,5, az m1 23, az RTL Klub 18,8 százalékot szerzett a teljes lakosságnál: előbbi adó nyert tehát, átlagosan 2 millió 8 ezer nézőt csábítva. A 18 és 49 éves kor köztieknél a 43,3%-kal győztes TV2 után az ismétlésekkel gazdálkodó RTL Klub futott be (23,3%), az m1 adására a tévéző fiatalabbak átlagosan 14,2 százaléka figyelt. A Magyar ATV 2,3 százalékot, az m2 1,7, a Viasat és a Duna tévé pedig 1,4 százalékot ért el ezen az estén.