Ezt nézzük 2008-ban

Vágólapra másolva!
A jövőre tartogatott nagy dobások egy része kiszivárgott már, de a tavaszi, őszi tervek egy része természetesen titkos még, mivel a csatornák is szeretnek kivárni az utolsó pillanatig, hogy meglepjék a riválisokat. Megkérdeztük a négy legnézettebb hazai televízió, tehát az MTV, az RTL Klub, a TV2 és a Viasat 3 programigazgatóit arról, hogy mivel próbálják magukhoz csalogatni az egyre nagyobb kínálatban már-már elvesző tévézőt.
Vágólapra másolva!

M1

Az MTV egyes csatornájának műsorigazgatója, Pusztay András természetesen kiemelt eseményként a nyári játékokat említi: jövőre a pekingi nyári olimpiát az új óbudai gyártóbázis stúdióiból közvetíti az MTV, megkezdve a kísérleti HDTV-adást az m2-n, de lesz 2008-ban labdarúgó Európa-bajnokság is. A verseny tovább éleződik, hiszen egyre több magyar nyelvű adás közül választhatnak a nézők, holott már így is van hatvan.

"A Tűzvonalban további izgalmakat ígér, hiszen a film forog tovább, illetve a Társulat című szereposztó show is döntőihez érkezik. A továbbiak hadd maradjanak titokban, annyit azért elárul az MTV, hogy meglepetésarccal is készül" - mondta az [origo]-nak Pusztay sejtelmesen, azaz új képernyősökkel találkozhat az m1-re kapcsoló.

2007-es nézettségére nem lehet túl büszke az MTV (december közepén 12 százalék körül mozgott, ötven alatti felnőtteknél bőven tíz százalék alatt), így érdekelt minket, hogy elégedettek-e a köztévénél az adatokkal. "A jelenlegi szint megtartása mellett célunk - a mostani meghatározó nézőközönséget megőrizve - még több fiatal néző megnyerése" - jelezte a programigazgató, hogy nyitás várható a fiatalok felé. Az olimpiai játékok és a futball-Eb heteiben várhatóan megugrik az MTV nézettsége is, így nem meglepő, hogy a 2008-as cash árbevételi tervet az MTV 15%-kal megemelte a 2007-es tényhez képest.

M2

A csatorna jövőre újabb napi tudományos-ismeretterjesztő műsort indít, illetve egy heti kulturális vetélkedőt. Januártól az m1 hírműsora után, 20.30-tól sugározza a Híradó-t az m2, tavasszal pedig a negyeddöntőktől közvetíti a labdarúgó Európa-bajnokságot.

"A kereskedelmi televíziók mellett a Magyar Televízió továbbra is minőségi alternatívát nyújt majd. Az m2 tovább erősíti tematikus jellegét: 'tudáscsatornaként' a fiatalabb nézői korosztály újabb rétegét kívánja megszólítani, valamint növelni a csatorna magasabb iskolai végzettségű nézőinek számát" - válaszolta Kósa Somogyi György műsorigazgató, mikor az m2 pozíciójáról kérdeztük.

TV2

Kétségtelen, hogy a két nagy kereskedelmi tévé közül a TV2-nek kell jobban iparkodnia 2008-ban, mivel hosszú ideje rendre a riválisa nyeri a nézettségi versenyt. A csatorna egyelőre három nagyobb produkcióról számolt be, de alighanem tartogatnak még tavaszra meglepetéseket a Róna utcában.

2008 elején startol a Successor című produkció, Uri Gellerrel, ebben az ő magyar utódját keresik, ez költséges, látványos show-nak ígérkezik. A The Moment of Truth szintén licenc, vitát vált majd ki sugárzása, a botrány viszont a nézettségnek tesz jót: a játék lényege az, hogy hazugságvizsgáló-készülékre kötik felvétel előtt a jelentkezőket, így tesznek fel nekik több tucat kérdést. Ezek közül több az adásban is felbukkanhat, és innen csak az a kérdés, hogy a delikvens mekkora összegért hajlandó beismerni (legalább egymillió tévénéző előtt), hogy meglopta haldokló nagyanyját, vagy azt, hogy betegesen vonzódik a BKV műbőr üléseihez. A harmadik műsor eredeti címe Singing Bee, és nagyszabású, látványos zenés, táncos műsor lesz - ígéri a TV2. Az USA-ban ez mindenesetre nem nagy durranás, és aligha lesz olyan márkaépítő imázsműsor, mint a Megasztár volt.

Hogy mi lesz a meghatározó trend jövőre a televíziózásban? "Tovább nő a magyar nyelvű csatornák száma, így a nagy kereskedelmi televízióknak külön fel kell készülniük az ezzel kapcsolatos kihívásokra. Az amerikai fikciós sorozatok most mindenhol a világban nagyon népszerűek, ez 2008-ban sem lesz másként, de itt is fel kell készülnünk nehézségekre, hiszen a forgatókönyvírók sztrájkja még mindig tart az Egyesült Államokban" - válaszolta Poich Lóránd programigazgató az [origo]-nak, hozzátéve, hogy a 18-49 -es célcsoportban szeretnének nézettségnövekedést elérni.