Bejött az RTL Klub váratlan húzása

Vágólapra másolva!
Mivel a nézők elpártoltak a Vacsoracsata című produkciótól, az RTL Klub nem erőltette tovább az eredeti koncepciót. Teletömte hazai "sztárokkal", és nyert egy adást.
Vágólapra másolva!

A kereskedelmi tévék minden műsorsávban igyekeznek a lehető legtöbb nézőt elcsábítani a konkurenciától: olyan nemigen fordul elő, hogy szándékosan feladjon egy tévé egy akármennyire is jelentéktelennek tűnő műsorsávot a rivális javára. Az alábbi grafikonból látható, hogy az RTL a célcsoportban még egészen izgalmas csatákat is vívhatna a TV2-vel, amennyiben a Fókusz és a Barátok közt nem lenne ennyire erős - vagy az ellene indított TV2-es műsorok nem lennének ilyen zsengék.

Az RTL nem sokig tűrte, hogy az ismert médiaszemélyiségekkel forgató TV2 heteken át verje viszonylag új, délutáni műsorát. A két főzőshow egyszerre indult, csak az RTL a második héttől szakértő kézzel kavargató civileket mutatott, ami viszont nem izgatta fel különösebben a délután otthon tartózkodó nézőket.

A lelombozó nézettség meggyőzte az RTL-t: a délután fél ötkor otthon időző kismamák és nagymamák inkább a hazai médiaszemélyiségek fazekaiba néznének bele, így tegnap óta Marsi Anikó, Ördög Nóra, Horváth Éva, Bárdosi Sándor és Szőke András mutatják be szakácstudományukat a csatornán, miközben a TV2-n Marjai Judit, Bebe, Dopeman és társaik társalognak szakértő módon a tejfölről.

Forrás: [origo]

Nagyban: kattints a képre!

Két hete még úgy tűnt, hogy az RTL szívósan kitart, de végül nem erőltette tovább az ismeretlen emberek szerepeltetését. "Az elmúlt hetek számai azt mutatták, hogy a nézők inkább a sztárokra kíváncsiak a főzőműsorban. Az első héten megmutattuk, hogy ha a két csatornán a sztárok sztárokkal versenyeznek, akkor az RTL Klub nyer. Így most - élve az általunk megvásárolt formátum adta lehetőségekkel - visszatértünk ehhez a gyakorlathoz. Jobb egy hibát idejében korrigálni, mint sikerként tálalni azt, ami nem az. Tegnap a Vacsoracsata 40,1 százalékos közönségarányt ért el, a konkurens csatorna pedig 32,6-ot" - fűzte hozzá Rényi Ádám kommunikációs igazgató.