Vágólapra másolva!
A Marketing & Média című szaklap szerint ma Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója a legbefolyásosabb médiaszemélyiség Magyarországon.
Vágólapra másolva!

Az ide kapcsolódó ötvenes listát a kéthetenként megjelenő lap 18 munkatársa - a szerkesztőbizottság tagjai és néhány újságíró - állította össze. A médiaipar szereplőit annak függvényében rangsorolták, hogy az érintett mennyi pénz felett rendelkezik, milyen a véleménybefolyásoló képessége és mióta tölt be pozíciót a médiában.

Ez alapján Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója végzett az első helyen, a csatornának pedig további öt vezetője szerepel a listán - igaz, ebbe beleszámítjuk a 16. helyen álló Steve Varcoe-t is, aki pár hete távozott a kereskedelmi igazgatói posztról. A rivális kereskedelmi tévét, a TV2-t "csak" annak vezetője, Várdy Zoltán képviseli, ő a 8. helyen áll.

A második egyébként Bayer József, az Axel Springer vezérigazgatója lett, a harmadik pedig Szabó György, aki a Sanomát vezeti. Az [origo] Zrt. vezérigazgatója, Fischer András is előkelő helyen végzett, ő a 10. a listán.

A közmédia formálói a mezőny végében kaptak helyet: Such György, a Magyar Rádió elnöke 45., Vince Mátyás, a Magyar Távirati Iroda első embere 49. lett. A lista első harmadába egyetlen nő jutott be: Hídvéghy Melinda, az Epamedia elnök-vezérigazgatója, a Magyar Közterületi Reklámszövetség társelnöke.

Itthon eddig nem készült ilyen piaci rangsor, bár a szakma képviselői szerint szükség lett volna rá. "Sajnos Magyarországon kevés olyan nagy, ismert és elismert név van, aki emelni tudná a szakma joggal vágyott presztízsét. Pedig igenis óriási a lista szereplőinek befolyása a gazdasági élet alakulására" - nyilatkozta Simon Zsolt, a Mediaedge:cia ügynökség ügyvezető igazgatója.