hirdetés

Top 25, kedvenc tévés filmjeink

2008.06.18. 16:42

Az öt évvel ezelőtti helyzethez képest sokkal több a sorozat főműsoridőben, de azért így is akadnak jócskán filmek estefelé. Az év első öt hónapjában a magyarok főképp vígjátékokat néztek, és leggyakrabban az RTL-en tették ezt. Piedone pedig örök, ezúttal is előkelő helyen végzett.

A legnézettebb film tavasszal a Neveletlen hercegnő 2. része volt májusban, az összes tévéző bő 43 százaléka követte, 1,96 millió magyar figyelte a vígjátékot. A második helyre egy akciófilm ért be, A szállító, ez március végén került a képernyőre. A Karib-tenger kalózai híres, ugyanakkor nem ropogósan friss film, de így sem csoda, hogy a bronzot megcsípte egy szintén márciusi vetítés során, 1,76 millióan figyelték. Összehasonlításképp ennek a harmadik részét tavaly vetítették a hazai mozik, a multiplexekben 220 ezer fizetőt regisztráltak.

A további listán is látható, hogy akciófilmek és vígjátékok sorjáznak, és utóbbiak erősebbek, azaz a hazai tévézők inkább szeretnek kikapcsolódni egy hol bárgyú, hol tényleg tréfás komédiával, mint egy durva akciófilmmel, mikor szinte kifröccsen a vér a tévéből, mikor a konyhában is érezni az égett autógumik szagát, és mikor az erősen nagyothalló dédi is felkapja ősz fejét a borzalmas halálsikolyok hallatán. Az első tízből hét vígjáték lett: jellemző, hogy a magyar tévéző akár ötször is képes ugyanazt megnézni pár év kihagyással, ugyanis nyilván egy lakatlan szigeten, tévé nélkül töltötte az elmúlt évtizedeket az, aki nem találkozott még a Piedone Egyiptomban című (egykoron tényleg szórakoztató) filmmel vagy a Dennis, a komisz-szal.

Az RTL Klub persze büszkén mutogatja a listákat, hiszen az első tizenegy helyet el is vitték, 1,5 és 2 milliós nézettség közti eredményt elérő, korábbi mozifilmekkel. A Nagydumás kiscsajok a TV2 legerősebb filmje volt, 1,48 millió magyart érdekelt. A 25-ös listán húsz pozíciót foglal el az RTL Klub, ötöt a TV2, ezenfelül még egyedül az MTV-nek lett volna reális esélye felkerülni a listára. Nem így lett, mert míg az m1 legerősebb műsorai is csak egymillió nézőt vonzanak, itt 1,33 millió kellett a 25. helyhez is. Ebből is látszik, hogy bár valóban törnek előre a kistévék, a tematikus csatornák, egyre többen néznek tévét weben, sokan DVD-znek, de még így is a két nagy, földi sugárzású tévécsatorna tud nagyobb tömegeket szórakoztatni.

Az MTV főképp az időseket tudja megszólítani, jól mennek a nosztalgiaműsorai, de a vásárolt filmekkel nem tud igazán jelentős nézettséget elérni. A negyedik erős piaci szereplő, a Viasat3 pedig főképp sorozatokkal operál, filmet ritkábban ad, de akkor sem tud félmillió fölé kúszni. Itt érdemes megjegyezni, hogy öt év alatt megváltozott a műsorstruktúra főműsoridőben, mert korábban sokkal több film volt estefelé, a hírműsorok után, de pár éve megjelentek nagyobb számban a sorozatok.

Ez a trend megfigyelhető más országokban is, de az is igaz, hogy a mai sorozatok (tehát nem a szappanoperák vagy telenovellák) már sokkal nagyobb költségvetéssel készülnek, mint az akár tíz évvel ezelőttiek, egészen mozifilmszerű igényességgel rendelkező képekkel nyűgözik le a mikróban készített pattogatott kukoricát majszoló, tévés meccsek után megmaradt sört szürcsölgető nézőt, aki egy Lost vagy egy Hősök alatt észre sem veszi, hogy nem egy mozira készült szuperprodukciót, "csak" egy sorozatot néz.

Teljes lakosság, top 25:

agb

Teljes tabella: klikk ide!

A filmekre visszatérve látható még, hogy a kereskedelmi célcsoport érdeklődése nem felel meg teljesen a teljes lakosságnál látott listának, bár kétségkívül ugyanazok az elemek, csak más sorrendben. A szállító című francia-amerikai akciófilm nyert, ez egyben jelzése annak, hogy a fiatalabbak valahogy fogékonyabbak a mozgalmasabb, üldözős-lövöldözős témákra. A vígjátékok azonban az ötven alatti felnőtteknek is bejönnek, mert az első tízből hét komédia. Természetesen nem mind a legostobább agyatlanság, de akad köztük olyan, ahol a legnagyobb poén, ha valaki lendületből nekifut egy ajtónak - úgy tűnik, az ilyesmi megunhatatlan és örök.

18-49 évesek, top 25

agb

Teljes tabella: klikk ide!

Akárcsak az első listán, itt is látszik, hogy 25-ből húsz helyet vitt el az RTL Klub 2008 első öt hónapjában, öt film futott ugyanakkor a TV2-n. Erre a listára még nehezebben tudna felkerülni az idősebb nézőknek jobban fekvő MTV, ahogy a Duna tévének sincs esélye nézettségben betörni akár a legjobb százba egy jó kazah vagy lengyel társadalmi drámával. Akinek pedig a Csonthülye, a Tökös csaj, a Vadkanok sekélyes és primitív, annak még mindig ott a távkapcsoló, mehet bármikor a Zone Europára, semmi nem kötelező.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Most
Top 12 óra
hirdetés
hirdetés
Ajánlat
Ajánlat
Ajánlat