Hal a tortán: nincs még szaga

2008.07.16. 14:36

A TV2 főzős realityjének ismétlései főműsoridőben viszonylag jó nézettséget hoznak: a műsor kikap ugyan Magdi anyustól és Vili bácsitól, de így is jobban teljesít, mint korábban sok más próbálkozás. A legnézettebb hírműsor a Tények, a magazinműsorok közt a Fókusz a kedvenc, a filmek közül pedig a Komolytalan komornyik-ot figyelték a legtöbben.

Azt ugyan nem állíthatjuk, hogy a tévék számára teljesen lényegtelen a nyári nézettség, de azt a csatornák vezetői is bevallják, hogy a vakáció, a szabadságolások alatt nem vetik be a csodafegyvernek hitt vetélkedőket, sorozatokat és filmeket, ezek ugyanis borongós, őszi estékre vannak időzítve. Június és augusztus közt akár 30 százalékkal is csökkenhet a nézettség, ami logikus is, hiszen sokan a kikapcsolódás más formáit választják egy langyos, tücsökciripelős, nyári estén: vígan leisszák magukat egy kiülős kerthelységben, flangálnak a korzón, szerelmeskednek egy bokor mögött, a meghitt sötétben, vagy épp tábortűznél ücsörögnek és perelnek a gyerekkel, akinek kigyulladt a nyársa, és közben harmadjára ejti be a szalonnáját a tűzbe.

A múlt héten az RTL Klub 22,9 százalékos közönségaránnyal a legnézettebb hazai tévé volt, de csak két százalékponttal maradt le tőle a TV2. Az MTV a foci-Eb alatt teljesített igazán derekasan, a múlt hétre viszont 9,9 százalékra csökkent a nézettsége a négy éven felüli tévézőknél. Kereskedelmi célcsoportban, tehát a 18 és 49 évesek közt az RTL közel 3 százalékponttal veri a TV2-t, az m1 pedig az ötven alatti felnőtteknél csak 5,7 százalékra volt képes az év 28. hetében.

A harminc legnézettebb műsor az RTL-en vagy a TV2-n futott, MTV-s produkció nem is fért a listára, ami azért nem szokványos. A Barátok közt 1,73 millió nézővel nyert, második a listán a Fókusz, július 9-én este 1,44 millió nézője volt. A Hal a tortán ugyan ismétlés, de mivel korábban délután vetített epizódok kerültek főműsoridőbe, sokaknak mégis újnak hat: a TV2 gasztrorealityje 1,33 millió tévézőt szórakoztatott egy jobb estén.

A 18-49-es célcsoportban is megfigyelhető, hogy a fél kilenc körüli kezdéssel lehet elérni a legtöbb embert, mivel sokan csak hétre-nyolcra érnek haza - akár munkából, akár a strandról. Ennek megfelelően itt is a Bk nyert, a Hal a tortán viszont második lett. Közvetlenül az élmezőnybe került még két sorozatepizód, jól ment a Miami helyszínelők és A szökés is. A BK szünetében vetített négyperces hírblokk is nézett, volt este, hogy 708 ezren figyelték a célcsoportból, ami 41,2 százalékos közönségaránynak felel meg.

Részletes toplisták a következő oldalakon.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK