Terjeszkedik az új kereskedelmi tévécsatorna

Vágólapra másolva!
Az info-24.tv már 650 ezer háztartásban látható, de a vezetése folyamatosan tárgyal újabb kábelszolgáltatókkal, és 2009 januárjára 1.3-1.5 millió otthonban szeretnének eljutni.
Vágólapra másolva!

Az idén, március 1-jén startolt info-24.tv jelenleg UPC-kábelen fogható, szerződése van az Antenna Digitallal, és kisebb, főváros környéki szolgáltatókkal. Jelenleg 650 ezer háztartásba jut el kereskedelmi műsoruk, de a legoptimistább forgatókönyv szerint bő fél év múlva 1,5 millió magyar otthonban láthatják. A teljes műsor az [origo] videócsatornáján, a videa.hu oldalon is ézhető.

"Árut, szolgáltatást mutatunk be a nézőknek, rövid riportfilmekben, informálunk és szolgáltatunk. Félóránként időjárás-jelentés van a csatornán, Aigner Szilárddal, a képernyő alján futó csíkokban pedig friss hírek váltják egymást, a netes hírek például az [origo]-tól jönnek. A tévézőket a piaci helyzetről, termékekről, tőzsdéről, árfolyamokról is informáljuk" - mutatta be a tévét a producer, Zolcer János, aki hangsúlyozza, hogy nem reklámcsatornáról van szó, hanem olyan televízióról, amely hasznos, gyakorlati tanácsokkal látja el a nézőt. A riportfilmek segítenek eligazodni az áruk és szolgáltatások világában.

Hogy miképp tud semleges lenni egy tévé, aminek minden műsora szponzorált, és az adott terméket gyártó-forgalmazó cég, vagy szolgáltatást nyújtó vállalat fizeti a költséget? "A reklám csak árat és márkanevet közöl. Mi ennél sokkal többet: bemutatjuk a termék vagy szolgáltatás minden jellemzőjét, létrejöttének történetét, gyártási technológiáját, felhasználási módját, előnyeit. Igyekszünk mindenről olyan történeteket elmesélni, amelyekből a néző szórakoztatva tájékozódik, ami megfogja, és emlékezetes marad számára. Érdekes történeteket keresünk mindenhez, legyen az ásványvíz vagy bababútor, utazás vagy ingatlan, hitel vagy biztosítás, moziprogram vagy éttermi menü. Mi a kábelszolgáltatóktól nem kapunk pénz, így a bevételek a szponzorált műsorokból származnak. Megválogatjuk, kik kerülhetnek fel a csatornára. Van előválogatás: a rossz, ízléstelen holmi nem kap teret nálunk. Az egész csatorna pozitív töltetet, kisugárzást szeretne közvetíteni. Mindenütt a médiában a rossz, negatív hírek uralkodnak, de nálunk a szép, a kellemes dominál. Mottónk: Mi csak jó híreket mondunk!" - tette hozzá Zolcer.

A csatornának nincsenek arcai, ismert személyiségei, mivel úgy látják: ha a néző a bőséges és érdekes információk kapcsán megismeri és megszereti a terméket, akkor annak tulajdonságai miatt akarja majd használni és nem egy színész dezodorját vagy egy zenész hajlakkját kívánja majd. Ötperces anyagokból áll össze egy-egy négyórás blokk, ami aztán egész héten ismétlődik, így 42 ízben találkozhat a tévéző vele, ha mást sem tesz, csak az info-24.tv-t nézni, napi 24 órában. Ilyen ember persze nincs, jellemzően ide-oda kapcsolgat sok néző, főképp napközben, mikor sokszor háttérben megy csak a készülék.

Pelenka és szemüveg

"Részben Németországban élek, és ott is felfigyeltek már arra, hogy a 18-49-es célcsoport felfelé bővíthető, mivel a lakosság többsége idősekből áll, és sok idős embernek van pénze, amit nem tud mire költeni. Így a mi tévénk sem csak az ötven alattiaknak szól, célcsoportunk igen tág, mindenkit megcélzunk. A babának pelenka kell, a nagypapának szemüveg" - magyarázta a producer, aki 15 fős stábbal dolgozik, és saját embereket küld elkészíteni a kisfilmeket. Kamerákkal, stúdióval rendelkeznek, és sok archív anyagba túrnak bele, ha kellenek jópofa képek a riportokba.

Visszajelzéseik szerint a nézők kedvelik a csatornát, noha százmilliós megrendelésekről még korai beszélni. Egy utazási iroda anyagára napi több tucat telefont kaptak, termékekből pedig, napi szinten több tízes csomag megy postára. Zolcer egy Pozsonyban működő, hasonló profilú kereskedelmi tévét említ, az már ott tart, hogy az általa elért háztartások harmadából érkezett megrendelés a tévében látott szolgáltatásra, termékre. Az info-24.tv egyik mottója az, hogy "Ne féltse tőlünk gyermekét: Mi csak jó híreket mondunk!", amivel arra utal, hogy a gyerkőc, legrosszabb esetben is csak egy háztartási robot alapos leírásába futhat bele, véres jelenetbe, erőszakos cselekménybe, erotikus jelenetbe nem.